Dobrá zpráva od nových šéfů F1: Evropské okruhy je potřeba chránit
Příští rok se nám do kalendáře formule 1 vrátí Velká cena Francie, konkrétně na okruhu Paula Ricarda. Byla to poslední smlouva, kterou v roli výkonného šéfa Bernie Ecclestone podepsal. Kvůli problémům s novými majiteli Nürburgringu se jezdí Velká cena Německa na Hockenheimringu každé dva roky, takže se tam pojede příští sezonu – letos ne. A…
Příští rok se nám do kalendáře formule 1 vrátí Velká cena Francie, konkrétně na okruhu Paula Ricarda. Byla to poslední smlouva, kterou v roli výkonného šéfa Bernie Ecclestone podepsal. Kvůli problémům s novými majiteli Nürburgringu se jezdí Velká cena Německa na Hockenheimringu každé dva roky, takže se tam pojede příští sezonu – letos ne.
A ačkoli nové vedení F1 považuje za normální, že některé okruhy z kalendáře mizí a nové se objevují, nelíbí se mu absence klíčových závodů “ze srdce F1”, jako je například Německo.
“Formule 1 má původ ve Francii a Anglii. Hodně věříme tomu, že se nám povede u tratí jako je Silverstone nebo Francie stejně jako Německo dostat je trvale do kalendáře šampionátu, a že to budou zajímavé události, z čehož nakonec budou všichni těžit,” řekl výkonný ředitel společnosti Liberty Media, která nově vlastní, Greg Maffei. “Co musíme dokázat, aby tyto tradiční velké ceny dokázaly novým způsobem oslovit fanoušky a promotérům přinést větší prospěch. Je potřeba zavést praktiky, které mají úspěch v Mexiku, Singapuru nebo Abú Dhabi. Je potřeba tyto nové zkušenosti přenést na klasické závodní okruhy, které nemají na straně jedné dostatek financí, ale na straně druhé možná nemají ani ten nejlepší produkt.”
Greg Maffei dodal, že je obecně negativní, když závody jako Velká cena Německa mizí z kalendáře. Dodal současně, že F1 s ohledem na cenovou dostupnost lístků cílí spíše na lidi s lepšími příjmy, což je také situace, kterou by chtěli noví majitelé formule 1 změnit.
Není bez zajímavosti, že samotná Mezinárodní automobilová federace má ve své pravomoci chránit klasické závodní okruhy v zemích, jako je Itálie, Velká Británie, Německo nebo Francie či Belgie, zatím ale takového svého práva nijak nevyužila. Kalendář mistrovství světa je schvalován vrcholným orgánem FIA, kterým je Světová rada motorsportu.
Letošní kalendář má 20 závodů poté, kdy se ani pro letošní rok nepodařilo uzavřít smlouvu s majiteli okruhu Nürburgring. Novou smlouvu má pro rok 2018 Velká cena Francie a smlouvu má také Hockenheimring. Pokud některý ze závodů nezmizí, což ale není pravděpodobné, že by se tak stalo, měl by kalendář 22 velkých cen.
Diskuse k článku