Statistiky: Honda na Mercedes ztrácí 10 500 testovacích kilometrů

Během předsezonních testů jsou důležité tři aspekty: rychlost, která je reprezentována rychlým kvalifikačním kolem ve specifické konfiguraci auta. A spolehlivost, která je reprezentována počtem ujetých kilometrů. Tým McLaren-Honda je na tom z pohledu druhého výkonnostního parametru nejen o hodně hůře než jeho konkurence, ale překvapivě také hůře než o rok dříve. McLaren-Honda pro letošní rok…

1 Štítky: Ferrari Honda Mercedes Renault Zveřejněno 13. 03 2017 — Tomáš Richtr

Během předsezonních testů jsou důležité tři aspekty: rychlost, která je reprezentována rychlým kvalifikačním kolem ve specifické konfiguraci auta. A spolehlivost, která je reprezentována počtem ujetých kilometrů. Tým McLaren-Honda je na tom z pohledu druhého výkonnostního parametru nejen o hodně hůře než jeho konkurence, ale překvapivě také hůře než o rok dříve.

McLaren-Honda pro letošní rok nasadí novou konstrukci své pohonné jednotky, se kterou se ale inženýři Hondy trápí od prvních kilometrů. Níže je statistika magazínu Autosport udávající počet kilometrů odjetých letos (žlutá barva) a vloni (šedá barva) v podání každého týmu.

Testy-km

Kromě toho, že je McLaren výrazně poslední, odkroužil podstatně menší počet kilometrů ve srovnání s loňskem. K tomu je potřeba připočíst skutečnost, že Honda na základě dřívější politiky McLarenu dodává motory exkluzivně právě týmu z Wokingu. Mercedesy oproti tomu pohání ještě Williams a Force Indii. Dohromady tyto motory najezdily skoro 12,5 tisíce kilometrů. Ferrari s týmem Haas mají 7,8 tisíce kilometrů a Renault s týmy Red Bull a Toro Rosso 8,7 tisíce kilometrů. Honda jich má necelé dva tisíce.

Podívejte se na grafickou statistiku Autosportu udávající, kdo kolik odjel kol s jakým motorem:

Testy-motory

Při grafickém porovnání jednotlivých barev lze vyčíst, jak moc motory Honda zaostávají do počtu odjetých kilometrů. Fernando Alonso si vyzkoušel jen 190 kol, zatímco Valtteri Bottas odjel 628 okruhů. Fernando Alonso tak vlastně přišel o kompletní týden testů, jak ukazuje statistika Pascala Wehrleina, který jeden týden kvůli zranění ze Závodu šampionů vynechal.

Honda tak na Mercedes z pohledu tohoto srovnání ztrácí 10,5 tisíce testovacích kilometrů. Právě během velkého počtu odjetých kilometrů se dají odhalit další nedokonalosti konstrukce vozů a jejich pohonných jednotek. Honda ale jezdí jen s McLarenem a tak má daleko užší prostor, jak své problémy odhalovat a hlavně řešit. A podobné je to při vývoji mezi jednotlivými velkými cenami. Honda by potřebovala takříkajíc ostré kilometry, aby nasbírala větší objem dat pro analýzu. Potřebovala by alespoň jednoho dalšího zákazníka. Nevypadá to ale, že by v těchto dnech měl o motory Honda někdo zájem.

Analýza: Jak velké jsou potíže McLarenu a Hondy?

Diskuse k článku

Napsat komentář