Nová pravidla vyvolávají nadšení: Jízda je znovu vzrušující, shodují se piloti
Ohlasy ze strany pilotů na nová pravidla se nesou ve velmi pozitivním duchu. Například Fernando Alonso prohlásil, že s aktuálními monoposty již nemusí jezdit “jako malé děti”. Jízdní projev nových vozů kvitují také Nico Hülkenberg a Kevin Magnussen. Předsezonní testy neproběhly podle představ McLarenu, podstatný podíl viny nese dodavatel motorů Honda. Navzdory této skutečnosti Alonso…
Ohlasy ze strany pilotů na nová pravidla se nesou ve velmi pozitivním duchu. Například Fernando Alonso prohlásil, že s aktuálními monoposty již nemusí jezdit “jako malé děti”. Jízdní projev nových vozů kvitují také Nico Hülkenberg a Kevin Magnussen.
Předsezonní testy neproběhly podle představ McLarenu, podstatný podíl viny nese dodavatel motorů Honda. Navzdory této skutečnosti Alonso trvá na tom, že první zkušenosti s novými pravidly jsou velmi pozitivní. Španělský pilot vyzdvihuje především vyšší úroveň přítlaku a nižší degradaci pneumatik.
„To, jak můžete najíždět do zatáček, jak cítíte přilnavost, bylo příjemným překvapením. Jsme schopní řídit, jak chceme, a ne jako malé děti, aby se nepřehřály pneumatiky. Je to ten nejlepší pocit z řízení vozu formule 1. Je zábavné jezdit zase tak svobodně. Teď jen musíme být stejně rychlí na rovinkách jako ostatní.“
Časy z testů naznačují, že tento rok může padnout nemalé množství rekordů v časech na kolo. Možnost tlačit širší a rychlejší monoposty až na hranice jejich možností navíc znamená, že Fernando Alonso není jediným pilotem, který si je zamiloval.
Pozitivního názoru je také Nico Hülkenberg, který pro letošní sezonu vyměnil Force Indii za Renault. Němec je po testech v Barceloně z vozů podle nových pravidel nadšený. „Když jedete rychleji, vždycky je to mnohem více vzrušující. Když jedete skrz třetí zatáčku na plný plyn, je to pořádná jízda. Je to úžasné. Pro veřejnost a vás (média) je těžké to pochopit. Necítíte to. Je to zatraceně dobré.“
Nová pravidla by měla snížit nutnost šetřit pneumatiky. Pirelli v rámci zavedení širších gum pozměnilo svůj přístup, což znamená, že jezdci budou moci častěji jezdit naplno a neřešit tolik, zda se pneumatiky přehřejí.
Kevin Magnussen takové zprávy přijímá s nadšením, dosavadní situace totiž podle jeho mínění mnhdy působila až trapně. „Je to taková úleva, být schopen jet naplno během jednoho kola, ale také během více než jednoho. Ty pneumatiky degradují, ale i když se degradují, jsou stále dost přilnavé a vy stále můžete jet tvrdě.
Podle mého názoru je to mnohem zábavnější ježdění. Na jedno kolo je to opravdu velká zábava, jsem vážně nadšený. A během závodní vzdálenosti si to také více užíváte, protože máte ten pocit, že jezdíte rychle. Se starými monoposty jste se někdy cítili trapně, jak to bylo pomalé. Mezi některými zatáčkami jsme ani nejezdili na plný plyn, přestože tam byla rovinka. A to bylo strašné. Tohle je úplně jiné, mnohem lepší.“
Čtěte dále: Téma: Pomáhá trápení Hondy maskovat předsezonní potíže Renaultu?
Diskuse k článku