Barvy letošního vozu Sauber Alfa Romeo C43

Tým formule 1 Alfa Romeo představil svůj nový vůz C43, který je posledním vozem postaveným pro Sauber a nesoucím jméno italského výrobce.

Štítky: Alfa Romeo Zveřejněno 7. 02 2023 — GPF1.cz

Vůz se vyznačuje poutavým červeným a karbonově černým lakováním, které navrhlo hlavní stylistické oddělení Alfy Romeo pro silniční vozy, bez bílé barvy, která byla součástí zavedeného vzhledu od roku 2018, kdy společnost poprvé spojila své síly se Sauberem jako sponzor.

Smlouva Alfy Romeo se švýcarskou organizací končí letos před dvěma přechodnými sezónami s pohonem Ferrari, než se tým v roce 2026 stane továrním týmem Audi.

Nové zbarvení značí jak poslední působení Alfy v F1, tak změnu titulárního sponzora z Orlenu na Stake.

Tým v úterý dopoledne na slavnostním představení ve Švýcarsku představil ukázkový vůz (show car) a zveřejnil také obrázky CGI. Skutečný vůz C43 bude poprvé k vidění při pátečním natáčecím dni v Barceloně.

Nový generální ředitel Sauberu Andreas Seidl se prozatím rozhodl držet v ústraní, protože jeho hlavním úkolem je vybudovat organizaci před příchodem Audi.

Na Alfu Romeo tak bude o závodních víkendech dohlížet výkonný ředitel Alessandro Alunni Bravi, který byl jmenován zástupcem týmu.

“Uvádění vozu do života je dlouhý proces, který se dotýká všech oddělení závodního týmu, a proto je pro mě okamžikem velké hrdosti vidět dnes jeho odhalení,” řekl Ital. “Rozhodli jsme se to udělat před našimi fanoušky, blízko našeho domova, protože uvedení nového vozu není jen okamžikem, kdy je třeba uvést cíle pro nadcházející sezónu – je to také čas, kdy je třeba vrátit se lidem, kteří vás podporovali, ať už na tribunách, před televizí nebo v továrně, a vyjádřit jim vděčnost za jejich vášeň a víru v náš projekt.

Náš nový vůz je výsledkem měsíců práce, ale dnešek je teprve začátkem cesty. Musíme i nadále tvrdě pracovat, s pokorou a nasazením, abychom na trať přinesli výkon. Všichni v týmu jsou oddáni tomuto cíli a já jsem přesvědčen, že budeme sklízet plody naší práce.”

Tým popisuje model C43 jako evoluci svého předchůdce. Zásadní změny se však týkají zadní části vozu s novou převodovkou, zadním zavěšením a uspořádáním chlazení, přičemž všechny změny mají odstranit nedostatky, které se projevily v loňském roce.

Dalším klíčovým tématem byla spolehlivost poté, co tým v roce 2022 postihla řada problémů.

“Jsem velmi hrdý na to, čeho jsme v posledních měsících dosáhli, protože vytvořit nový vůz je vždy obrovské úsilí celého týmu,” řekl technický ředitel Jan Monchaux. “Tento vůz je evolucí loňského roku, odráží nové předpisy a zavádí zásadní změny v oblastech, kde jsme zjistili, že je třeba zlepšení.

Doufám, že bude rychlejší než úspěšný vůz, který jsme měli loni, to je nejdůležitější, a také spolehlivější – v tomto směru jsme vynaložili velké úsilí. Teď je čas vyrazit na trať a zjistit, jak se tento vůz chová. Jsem rád, že se můžeme vrátit k závodění, a jsem přesvědčen, že nás brzy čeká ještě mnoho dalšího.”

Tým tvrdí, že vůz C43 bude jako první na světě uvolněn pro oficiální hru F1 2022 od EA Sports ještě předtím, než se tento týden v Barceloně vydá na trať jeho skutečná verze.