Asijské okruhy: Dubai Autodrom
Z premiérové Velké ceny Vietnamu naplánované na příští víkend sice sešlo, ale to nám nezabrání představit vám jiné závodní okruhy v Asii. Závodních tratí je v Asii čím dál více a už vůbec nejsou raritou, jako tomu bylo třeba ještě před patnácti lety. Naše první zastávku je na Dubajském Autodromu.
Dubai Autodrom leží v zábavní oblasti zvané Dubailand. Má řádnou licenci FIA Grade 1 (vyhovující nárokům formule 1) a měří 5,39 kilometru. Architektem byla společnost Populous a designérskou hlavou Clive Bowen z firmy Apex Circuit Design. Okruh má čtyři různé konfigurace.
Otevřen byl v říjnu 2004 a premiérou byly závěrečné závody seriálů FIA GT Championship, European Touring Car Championship a Formula Renault V6 Eurocup. V prosinci 2005 se tu jel závod tehdejšího národního formulového šampionátu A1 Grand Prix.
Od roku 2006 okruh hostí čtyřiadvacetihodinovku Dubai 24 Hour a navštívili jej třeba Michael Schumacher, Kimi Räikkönen nebo Jenson Button. V loňském roce zde do čtyřiadvacetihodinového závodu startoval Josef Král.
Asijská série formule GP2 (dnes formule 2) zde měla dvě zastávky se čtyřmi závody. První dva závody v roce 2008 vyhrál Romain Grosjean. Druhý víkendový závod o rok později musel být zrušen kvůli povodním, které předčasně ukončily i letošní čtyřiadvacetihodinovku vozů GT.
Tři životy si vyžádala závodní dráha v Dubaji. Motocyklový závodník Pascal Grosjean zemřel krátce poté, kdy vyhrál závod v roce 2010, když do něj zezadu narazil jiný soupeř. O pár měsíců zemřel Belgičan Christophe Hissette ve voze Radical SR3. V lednu 2018 zemřel při motocyklovém závodě Ital Federico Fratelli.
Diskuse k článku