Analýza pátečních tréninků z Rakouska

Mercedes před týdnem nasadil nové motory a o víkendu v Rakousku novou aerodynamiku. A vyhrál oba páteční tréninky. Je důvod se obávat?

Štítky: GP Rakouska Zveřejněno 29. 06 2018 — GPF1.cz

Úpravy na vozech Lewise Hamiltona a Valtteriho Bottase jsou tak velké, že někteří úpravy na formulích Mercedes F1 W09 EQ Power+ nazývají B-verzí. Není se co divit: závodníci si pochvalují podstatně lepší stabilitu svých vozů, což jen dokládá, že vývojové oddělení týmu jede na plné obrátky. Bude to ale stačit, tím spíš, když se Ferrari jeví jako nejlepší v závodním režimu?

Jak si jednotlivé týmy stojí v porovnání nejrychlejších kol, tedy v kvalifikačním režimu:

1. Mercedes (Lewis Hamilton) – 1:04.579s Soft
2. Ferrari (Sebastian Vettel) – 1:04.815s +0.236 Ultrasoft
3. Red Bull (Daniel Ricciardo) – 1:05.031s +0.452 Supersoft
4. Haas (Romain Grosjean) – 1:05.429s +0.850s Ultrasoft
5. Toro Rosso (Pierre Gasly) – 1:05.758s +1.179s Supersoft
6. McLaren (Stoffel Vandoorne) – 1:05.930s +1.351s Ultrasoft
7. Renault (Carlos Sainz) – 1:05.999s +1.420s Ultrasoft
8. Force India (Esteban Ocon) – 1:06.055s +1.476s Supersoft
9. Sauber (Charles Leclerc) – 1:06.096s +1.517s Ultrasoft
10. Williams (Sergey Sirotkin) – 1:06.326s +1.747s Ultrasoft

Soft: žlutá nejtvrdší; Supersoft: červená prostřední; Ultrasoft: fialová nejmkěčí

Děsivé, že? Nenechte se zmást. Ferrari se v posledních několika velkých cenách jeví jako tým, který se snaží během pátečních tréninků skrývat svůj potenciál. Jejich sobotní zlepšení ve srovnání s pátkem bývají výrazná. Za zmínku stojí fakt, že tým Haas je lídrem ‚zbytku světa‘ za nejlepší trojicí Mercedesu, Ferrari a Red Bullu, který se chystá na premiéru motorového ‚party módu‘. Formu Haasu dokazují také čísla indikující rychlost v závodním režimu:

1. Ferrari
2. Mercedes +0.1s/kolo
3. Red Bull Racing +0.5s/kolo
4. Haas +0.7s/kolo
5. Renault +0.9s/kolo
6. McLaren +1.4s/kolo
7. Toro Rosso +1.5s/kolo
8. Williams +1.6s/kolo
9. Force India +1.7s/kolo
10. Sauber +1.8s/kolo

Ferrari se jeví jako nejrychlejší tým v závodním režimu. Dobrá věc, ale pokud se budou kvalifikovat za Mercedesem a v závodě se pojede strategie jednoho pitstopu, nemusí to stačit. Překvapením je Red Bull, který hodně ztrácí.

O favoritovi na pole position je tedy celkem jasno: Lewis Hamilton a Mercedes. Počasí se má ale zlepšit a s tím růst teploty závodní dráhy, což bude mít vliv na chování pneumatik. Očekávána je strategie jediného pitstopu.

Diskuse k článku

Napsat komentář