To nejlepší z rádiové komunikace v Melbourne

První závod sezony možná nenabídl tolik zajímavé akce, o to výživnější ale byly komentáře jednotlivých jezdců přímo v kokpitu směrem k týmům – případně naopak. Tady je přehled toho nejlepšího z rádiové komunikace GP Austrálie 2017.

Štítky: GP Austrálie Rádiová komunikace Zveřejněno 30. 03 2017 — Lukáš Štěrovský

„Takže tohle kolo mám, nebo nemám zajet do boxu? (Pauza)… No nic, jedu do boxů.“
Aneb klasický Kimi Räikkönen. Iceman se během volného tréninku dotazoval na plán jízd svého týmu. Ferrari nereagovalo nejrychleji, a tak se Fin rozhodl po svém.

„Fernando, dostali jsme se do druhé části kvalifikace.“
„Teď už jen potřebujeme déšť.“
Jen ten největší optimista mohl čekat, že by tým McLaren-Honda byl v Austrálii konkurenceschopný. Přesto se zásluhou Španěla povedl postup z první části kvalifikace. Nakonec z toho bylo třinácté místo pro Alonsa na startu.

„Už mě znovu neposílejte na trať za Danielem. Je strašně pomalý!“
Strategie Red Bullu pro kvalifikace se evidentně nezamlouvala Maxi Verstappenovi, který za kolegou Ricciardem nemohl jet tak rychle, jak by sám chtěl.

„Jo, tohle kolo byla s*****.“
Stručné a jasné. Takové bylo hodnocení vlastního kvalifikačního kola ve třetí části v podání Kimiho Räikkönena, když skončil skoro vteřinu za Lewisem Hamiltonem.

„Tohle je kritické s ohledem na závod, musíš předjet Verstappena.“
„Nevím, jak čekáte, že tohle udělám…“
Mnozí se obávali, že s novými vozy půjde těžko předjíždět. Důkaz místo slibů nabídla i rádiová komunikace mezi Mercedesem a Lewisem Hamiltonem poté, co se Brit ‚zasekl‘ za Maxem Verstappenem.

„Vypadněme odsud, k****…“
Daniel Ricciardo zažil doslova pekelný víkend. V trénincích se trápil s nastavením vozu. V kvalifikaci havaroval, následkem čehož byl po výměně převodovky odsouzen ke startu z patnáctého místa. K tomu ale nakonec ani nedošlo, Ricciardo do závodu vinou technického problému odstartoval až po třech kolech. A technika stále také za jeho předčasným odstoupením.

„Z****** práce. Ty turbulence jsou neuvěřitelný.“
Další důkaz toho, jak bylo v Melbourne obtížné jet v blízkosti jiného vozu, poskytl Nico Hülkenberg.

„Kolik mi ještě chybí?“
„Jedna desetina. Danny, jsme na bodech, jenom to dovez do cíle…“
Daniil Kvjat se ke konci závodu pokoušel zdolat nejrychlejší kolo zajeté Kimim Räikkönenem, což se týmu moc nelíbilo. A nebyl jediný…

„O kolik rychlejší než já je nejlepší kolo?“
„Moc rychlé.“
Stejnou snahu jako Kvjat vyvinul i Max Verstappena. Než se mu dostalo drsné odpovědi od týmu.

Diskuse k článku

Napsat komentář