Vetel_Silverstone

Hamilton vítězem, Ferrari stihla pohroma

Od roku 2014 Lewis Hamilton na Silverstone neprohrál. A nestalo se tak ani letos. Stylem start-cíl si na domácí trati dojel pro další vítězství. Na stupně vítězů jej doprovodili Valtteri Bottas a po trablích v závěru nakonec i Kimi Räikkönen.

5 Štítky: GP Velké Británie výsledky Zveřejněno 16. 07 2017 — Josef Nekvinda

Už při zahřívacím kole hlásil problémy se svým vozem Jolyon Palmer. Britský pilot jej nakonec nebyl ani schopen dokončit, a na pokyn týmu zastavil mimo trať. Ředitelství závodu bylo v návaznosti na tento moment nuceno sáhnout k dalšímu zaváděcímu kolu. Trochu infarktový okamžik nastal, když se ve startovním slotu začalo kouřit od vozu Sebastiana Vettela. Zřejmě ale šlo jen o důsledek nastaveného počtu zaváděcích kol.

Poté už nic nebránilo rozsvícení a následnému zhasnutí červených světel. Na úkor Vettela získal pozici Max Verstappen. Povyskočil i Bottas, Ocon nebo Ricciardo. Úplné čelo závodu zůstalo neměnné. Hned druhém kole bylo nutné povolat safety car poté, co spolu kolidovali jezdci Toro Rosso. Znovu, stejně jako minulý víkend, byl na vině Daniil Kvjat, který na moment opustil trať a při svém návratu srazil Carlose Sainze. Pro toho velmi rychle závod na Silverstone skončil. Kvjat byl schopen pokračovat, avšak od jury dostal penalizaci drive trough.

Po restartu spolu sáhodlouhý souboj sváděli Vettel, jehož útokům se bránil Verstappen. A nutno podotknout, že úspěšně. Němec proto raději zamířil ke svým mechanikům pro nové obutí a pokusil o takzvaný undercut na Nizozemce. Ten mu vyšel, neboť Verstappen byl v boxech pozdržen a na trať se vrátil až za Vettelem. Bottas, jedoucí na odlišné strategii, se rovněž po přezutí dostal před klenot Red Bullu a Fin už tak před sebou měl čtyřnásobného německého šampiona.

Klání mezi těmito dvěma bylo znovu velmi vyostřené. Vettel nicméně měl na svém autě o dost starší pneumatiky, a tak netrvalo dlouho a Bottasovi se podařilo proklouznout na třetí místo. To druhé mu pak přepadlo poté, co se Räikkönenovi v předposledním kole závodu rozsypala levá přední pneumatika. V problémech se jen o několik okamžiků později ocitl i Vettel. Ani jemu nevydržela levá přední pneu.

Zcela neohrožen si tedy pro vítězství dojel Hamilton. Na druhé místo to, po dramatech v závěru závodu, dotáhl Bottas. Třetím místem hasil mizérii Ferrari Räikkönen před Verstappenem, který pro jistotu rovněž zamířil v posledním kole do boxů. Za něho se z posledního místa vyšvihl Daniel Ricciardo. Krásnou šestou příčku pak pro Renault získal Nico Hülkenberg. Lídr šampionátu Vettel dokončil až na sedmé příčce.

Výsledky GP Velké Británie:

Podrobný průběh závodu:

Diskuse k článku

  1. krakra 17.7.2017 (10:05)

    Koukám se na článek o VC Velké Británie a nevím zda to je nějaký trend nebo vyjímka.
    Celkové výsledky jsou prezentovány přetweetnutím výsledků z twitteru Formule1.com, takže nejde udělat copy paste (což já tolik nepotřebuji), ale ty obrázky jsou malé. Další věc, snažím se zjistit hodnotu nejrychlejšího kola, podařilo se mi zjistit že ho zajel Bottas, ale to jsem zjistil z onlinu závodu. Jakou hodnotu to nejrychlejší kolo mělo se mi zjistit nepodařilo, možná někde je….

  2. villonso 16.7.2017 (22:34)

    Děkuji!

    Tomáš Richtr:
    Pepovi předáme.

  3. FrancoisCEVERT 16.7.2017 (17:57)

    FERRARI je záhada, před závodem jsem si říkal, že Vettel skončí spokojeně druhý a Kimmi čtvrtý, ale vše dopadlo jinak, jako by se dnešním závodem rozhodlo, že PK už má Mercedes v kapse a ještě Titul samotného jezdce za pomocí Bottase je u Hamiltona taky hodně blízko. Velký přestupový kolotoč jezdců už teď je zajimavější než dominance Mercedesu a jeho další Tituly.

  4. Tomáš Richtr
    Tomáš Richtr 16.7.2017 (17:48)

    Pepovi předáme.

  5. villonso 16.7.2017 (17:05)

    Pane Králi, omlouvám se Vám, pokud se Vás tímto příspěvkem dotknu, ale jsem přesvědčen, že jste se mýlil, když jste prohlásil, že Ferrari poslalo Vettela do boxů příliš brzy a v závěrečných kolech závodu na to doplatilo. Vezměte si příklad např. z Bottase, který startoval na žlutých pneumatikách už opotřebovaných z kvalifikace a v závodě na nich ujel 33 kol. Vettelova pneu byla v době defektu stará asi 31 kol, v načasování zastávky v boxech tedy evidentně problém nebyl. Navíc Magnussen ujel na této žlutě označené směsi přes 37 kol! Příčinu Vettelova defektu bych tedy hledal spíše v jeho probrzdění v šikaně Club při souboji s Bottasem. Doufám, že Vás můj názor zaujme, ať už s ním budete či nebudete souhlasit. Přeji Vám také dlouhou a úspěšnou další kariéru komentátora závodů F1.

Přidat názor

Napsat komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.