Zápisník z Hungaroringu
To nejdůležitější na začátku GP Maďarska
Velká cena Maďarska se stala naší domácí velkou cenou. Jak mnozí ví, tak přenosy závodů F1 jsou zprostředkovávány z Budapešti, protože centrum majitele práv, společnosti AMC Netoworks International, je právě tam. No a tam se jednou za rok jede právě závod F1. Takže by byla šílenost nebýt u toho.
Čtvrtek je pro běžného fanouška nezajímavý den, ale pro mediální komunitu je tomu naopak. Jedná se totiž o sérii rozhovorů s jezdci a také setkání závodníků s fanoušky, kteří mají ve čtvrtek přístup do pitlane. A že se jich tam sešlo!
Čtvrtek na Hungaroringu a speciální seance pro fandy. Parádní kotel!! 🙂 #HungarianGP pic.twitter.com/bMZxVRqBao
— Tomáš Richtr (@TomysF1) 21. července 2016
To jejich nadšení a hlavně odhodlání je prostě k nezaplacení. Sami chceme s českými a slovenskými fandy něco natočit po prvním tréninku za hlavní tribunou. Klidně přijďte, jste-li přítomni. Z těch důležitých věcí, které jsme dokázali pochytat, jsou debaty nad pravidly kolem rádiové komunikace. Hovořili jsme s Romainem Grosjeanem, Estebanem Gutierrézem, Nikem Hülkenbergem, Jolyonem Palmerem, Kevinem Magnussenem, Marcussem Ericssonem, Carlosem Sainzem, Maxem Verstappenem na toto téma. A prakticky všichni řekli, že v tom nevidí nějak velký problém. Všechny rozhovory se stihnout nedají (a Ferrari či McLaren je mají pro TV potřeby naprosto nevhodně koncipované), a tak jsme například nezvládli setkání se Sebastianem Vettelem, který pravidla naopak označil za “srágoru”. No právě u tohoto byste chtěli být! Někteří jezdci se očividně na některá témata ani nechtěli bavit, zejména ta kolem pneumatik. Dělali, že nerozumí mé otázce, nebo vidím problém tam, kde oni ne! Hungaroring má kompletně nový asfalt a zcela nové obrubníky. Museli jsme dráhu projít a udělali jsme z toho nějaká videa, která uvidíte v neděli před závodem. Povrch je opravdu hlaďoučký, obrubníky nové a – jak jsme se dozvěděli – standardizované. K nelibě mnohých expertů i jezdců. FIA nasadí elektronickou kontrolu dodržování limitů tratě, ale jak přesně se tak bude dít, to mi neřekli ani lidé od Mercedesu, nebo ani Paul di Resta, bývalý pilot F1. Protože nikdo z nich nevěděl. Co víme, že se k tomu bude využívat elektronických smyček na okruhu, které představují jakési pidi-sektory pro účely monitorování pohybu vozů na dráze, vedle transpondérů a GPS modulů. Problém je, že se tyto smyčky nenacházejí všude – rozuměj v každé zatáčce, a tak ke kontrole může docházet jen na specifických místech okruhu. Študujeme dále a ocením podněty vás, čtenářů a erudovaných fanoušků F1.
Takhle vypadají ony smyčky, které budou mj. hlídat dodržování okrajů dráhy. Nejsou ale v každé zatáčce, tak nevím… pic.twitter.com/OjZxgmnaF3 — Tomáš Richtr (@TomysF1) 21. července 2016
Pokaždé, když jsem na okruhu, nevynechám čtvrteční ani páteční tiskovou konferenci. Ve čtvrtek s jezdci, v pátek se zástupci týmů. Neumím to dost dobře popsat, ale ta na straně jedné unikátní, a na straně druhé strojená atmosféra mě maximálně fascinuje. V komunitě novinářů F1 jsou zavedení veteráni a zjevní neználkové tohoto sportu zároveň. To občas vede k otázkám nepochopeným a tím pádem k lehce trapným momentům. Bylo tomu tak dnes, stejně jako před devíti lety, kdy jsem se tiskové konference zúčastnil poprvé. Nic to ale nemění na tom, že je to unikátní zážitek, jehož popis bez problémů vydá na tři kapitoly středně tlusté knihy.
Pokračujeme v pátek. Určitě se dívejte na tréninky. S Josefem Králem jsme v dobré náladě a máme chuť se s vámi o veškeré poznatky podělit. Prostě z toho udělejme jednu velkou maďarskou párty!
Diskuse k článku