Jak vyzrát na Ecclestona? V Silverstone vymýšlí větší tribuny, rockové koncerty či speciální vstupenky
Okruhy formule 1 se snaží přilákat fanoušky, čímž i kompenzovat výdaje na pořádání závodů, různými cestami. Například letošní závod v Austinu má být spojený s koncertem populární americké zpěvačky Taylor Swiftové, v Monaku diváci mohli vidět popovou megastar Justina Biebera. Trať v Silverstone nezůstává pozadu. Na další roky má připraveno několik nápadů, jak zvrátit klesající návštěvnost.…
Okruhy formule 1 se snaží přilákat fanoušky, čímž i kompenzovat výdaje na pořádání závodů, různými cestami. Například letošní závod v Austinu má být spojený s koncertem populární americké zpěvačky Taylor Swiftové, v Monaku diváci mohli vidět popovou megastar Justina Biebera. Trať v Silverstone nezůstává pozadu. Na další roky má připraveno několik nápadů, jak zvrátit klesající návštěvnost.
Přestože závod ve Velké Británii patří mezi nejlépe navštěvované velké ceny, tak se stejně nedá říci, že by byl nějak skvěle finančně zajištěný. Bojovat proti rostoucím poplatkům se Angličané chystají například zvýšením počtu míst k sezení a to více než o 25 000 sedaček. Tento nárůst má být realizován postupně během tří let. „Nyní máme okolo 65 000 míst, ale chceme je zvýšit až nad hranici 90 000,“ vyjádřil se pro Autosport ředitel okruhu Patrick Allen.
Allen si je rovněž jistý, že podruhé za sebou bude Velká cena Velké Británie v zelených číslech. Minulý rok závod vykázal zisk poprvé po deseti letech, konkrétně šlo o 1,2 milionů liber. Letos se v neděli vyskytovalo na tribunách 139 000 diváků, tedy o tisíc méně než loni. Návštěvnost za celý víkend čítala 350 000 diváků.
Allen se nyní snaží vymyslet způsoby, jak zvýšit kapacitu a naopak snížit vzdálenost tribun od tratě: „Pokud nám to umožní rozpočet, tak bych se rád pokusil dostat diváky blíže akci. O této možnosti diskutujeme s FIA a s Charliem Whitingem. Chci diváky dostat do dění – především v Becketts a následné rovince. Momentálně studuji všechny varianty.
Pokud bychom to zvládli, tak by to bylo pro fanoušky i piloty více vzrušující. Jezdci by se cítili, jako by jeli po celém okruhu skrz stadion. Je to rozhodně lepší než vidět diváky v dálce. Jediný problém je, že takový zásah nebude levný.“
Allen se rovněž pokusí nalákat více motorsportem nezaujatých fanoušků. Rád by uspořádal koncert v nové aréně, kterou plánuje vystavět na pláni v blízkosti zatáčky Stowe:
„Rádi bychom tam měli Rolling Stones, U2, nebo Coldplay – opravdu velké jméno, které zaujme spoustu dalších diváků. Samozřejmě, že taková jména nejsou levná. Proto potřebujeme vědět, že máme publikum, kterému bychom je prodali.“
Posledním nápadem je vytvoření speciální sezonní vstupenky, díky které by divák mohl navštívit britskou Velkou cenu, Wimbledon, finále FA Cupu a golfové The Open. „Pro hodně lidí, kteří navštěvují Velkou cenu, Wimbledon nebo The Open to možná bude velmi lákavé,“ říká Allen s tím, že se chystá o této možnosti pobavit s představiteli ostatních velkých sportovních akcí v Británii.
Rostoucí poplatky za pořádání závodů jsou problémem, který sužuje snad všechny okruhy v kalendáři. Ty se proto snaží najít způsoby, jak velké ceny udělat ziskovými.
Čtěte dále: Imola získala smlouvu na F1, ale jet se tam beztak nemusí
Diskuse k článku