Vettel pravidla ohledně rádiové komunikace označil za “kravinu”

Pilot Ferrari Sebastian Vettel neudržel nervy na uzdě, když v reakci na nové znění pravidel regulujících komunikaci pilota se svým závodním inženýrem označil tyto modifikace za „blbost“. Mezinárodní automobilová federace se rozhodla provést tyto kroky po dění ve Velké ceně Velké Británie, kdy Nico Rosberg dostal rádiem instrukce k tomu, jak zamezit selhání převodovky. Tímto jednáním porušil…

4 Štítky: FIA Lewis Hamilton Sebastian Vettel Zveřejněno 22. 07 2016 — Šimon Trantina

Pilot Ferrari Sebastian Vettel neudržel nervy na uzdě, když v reakci na nové znění pravidel regulujících komunikaci pilota se svým závodním inženýrem označil tyto modifikace za „blbost“.

Mezinárodní automobilová federace se rozhodla provést tyto kroky po dění ve Velké ceně Velké Británie, kdy Nico Rosberg dostal rádiem instrukce k tomu, jak zamezit selhání převodovky. Tímto jednáním porušil Mercedes pravidla a Rosberg byl penalizován přičtením deseti sekund k jeho závěrečnému času, což ho stálo druhé místo.

Změny v těchto pravidlech, které byly před Velkou cenou Maďarska uvedeny v okamžitou platnost, nařizují pilotům, kteří budou informování o problému na svém autě, zajet do boxů a tam závadu řešit. Účelem bylo učinit výklad pravidel konzistentním, zatím se ale tyto změny potkaly s vlnou nevole, zejména ze strany Sebastiana Vettela.

„Je to naprostá blbost. Myslím, že všechny trable s rádiem, které tu tuto sezony byly, jsou špatný vtip. Když se zpětně dívám na závody, vidím, že zprávy, kdy pilot trochu panikaří a tým mu říká, co má dělat, jsou zábavné.

Celé tyto změny jsou špatná cesta, vůbec nesplňují svůj účel, a to udělat formuli 1 méně technickou a komplikovanou,“ zlobí se čtyřnásobný mistr světa.

Německý jezdec je toho názoru, že ve formuli 1 se mění věci, které se změnit nemají. Pravidla ohledně rádiové komunikace prý mění něco, co mělo zůstat nezměněno.

„Jestli chcete něco změnit, tak pojďte změnit auta. Vraťme zpět dvanáctiválce, nemám problém. Manuální převodovka, dvě tlačítka, jedno na držení limitu v boxové uličce a druhé na to, abychom informovali tým, že zajíždíme do boxů. Také mnohem méně elektroniky, nemá smysl zapamatovávat si, k čemu všemu jednotlivá tlačítka slouží,“ navrhuje Vettel, který teď zažívá těžké období, v Šampionátu jezdců totiž klesl na páté místo.

„Myslím, že všechna tlačítka, která máme na volantu, tam jsou z nějakého důvodu.  Není to demonstrace toho, že umíme na volant nainstalovat hodně knoflíků.

Není to chyba nás, pilotů, že auta jsou dnes komplikovaná. Je to přirozená modernizace a s nárůstem elektroniky apod. prostě přicházejí nové způsoby, jak auto ovládat,“ dodává Němec.

Lewise Hamiltona také nové úpravy pravidel zaskočily, prý je zvláštní, že piloti mají k dispozici spoustu modifikátorů a nastavení, ale není jim dovoleno zjišťovat, jak je v dané situaci správně používat.

„Je divné, že se nám dává velké množství možností změn, které můžeme na autě během závodu provést, a pak se nemůžeme zeptat, co s nimi dělat,“ konstatuje Brit.

Čtěte dále: FIA zpřísnila omezení rádiové komunikace

Nico Rosberg se stal další obětí zmateného výkladu nových pravidel. Kdo bude další?

Nico Rosberg se stal další obětí zmateného výkladu nových pravidel. Kdo bude další?

Diskuse k článku

Napsat komentář