Za Grosjeanovými problémy s brzdami může jezdecký styl

Šéf týmu Haas Guenther Steiner se vyjádřil k častým potížím s brzdami, které přibližně od poloviny minulé sezony sužují hlavně Romaina Grosjeana. Francouzův styl jízdy je prý na brzdné kotouče trochu náročnější, než je tomu u druhého jezdce týmu Magnussena.

Štítky: Romain Grosjean Zveřejněno 3. 07 2017 — Šimon Trantina

Grosjean pravidelně řeší problémy s brzdami na svém autě, které začaly Haas trápit už loni, v jeho první sezoně ve formuli 1. Před letošní Velkou cenou Ruska byl dokonce změněn dodavatel, kýžené zlepšení však nepřišlo.

Audio: Popis rozdílu mezi brzdami Brembo a Carbon Industrie

Ve Velké ceně Ázerbájdžánu by se Romain Grosjean umístil na bodovaných příčkách, kdyby mu několik kol před koncem neselhal brzdný systém. Následoval propad o kolo zpátky na třinácté místo; poslední z těch, co závod dokončili.

V rozhovoru po závodě v Baku se bývalý dlouholetý jezdec Lotusu nechal slyšet, že ho ty samé problémy po dobu roku a půl už nebaví. Kevin Magnussen dokončil závod na sedmém místě a posunul se tak v šampionátu jezdců o bod před svého týmového parťáka, ač jím byl zejména v kvalifikacích po dobu ročníku 2017 stabilně porážen.

Guenther Steiner komentoval problémovou situaci v Haasu ohledně nespolehlivosti brzd během GP Ázerbájdžánu tak, že Magnussen k nim díky svému jezdeckému stylu dokáže být šetrnější, tudíž ho problémy tolik nestíhají. Kompletně se jim však také nevyhnul.

„Není to tak, že by Kevin neměl žádné problémy s brzdným systémem. Pro něj je ale jednodušší je zvládnout, nebo jsou u něj méně evidentní. S brzdami nebyl spokojený ve druhém tréninku. Během závodu je musel šetřit, protože se vyskytly nějaké těžkosti.

Aby Romainovu stylu závodění brzdy vyhovovaly, musí být perfektní nebo co nejblíže perfektnosti, co to jde, jinak to nezvládáme. Obě naše auta mají však velmi podobná nastavení, hlavně co se týče aerodynamiky a zavěšení.

Jezdci mají však hodně odlišné styly jízdy, jak projíždějí zatáčkami. To je hlavní rozdíl, jejich práce s inženýry a mechaniky je podobná, auta jsou téměř stejná,“ prohlásil šéf týmu.

Diskuse k článku

Napsat komentář