Pirelli příští rok slibuje naplněná očekávání
Příští sezóna nám nabídne spoustu nového. Mimo jiné širší pneumatiky, které se mají postarat o to, že vozy budou vypadat agresivněji a také jezdit až o čtyři vteřiny na kolo rychleji. Šéf Pirelli Paul Hembery se nejen na toto téma vyjádřil pro oficiální web formule 1. Kvůli změnám pneumatik se změní i charakter závodů. Stinty…
Příští sezóna nám nabídne spoustu nového. Mimo jiné širší pneumatiky, které se mají postarat o to, že vozy budou vypadat agresivněji a také jezdit až o čtyři vteřiny na kolo rychleji. Šéf Pirelli Paul Hembery se nejen na toto téma vyjádřil pro oficiální web formule 1.
Kvůli změnám pneumatik se změní i charakter závodů. Stinty budou delší, okna pro pit stop větší, takže pravděpodobně uvidíme méně zastávek. Na otázku, zda se tím pádem zcela změní strategie, Hembery odpověděl, že uvidíme menší míru degradace, čímž i méně variací ve strategiích. Přesto věří, že jak budou piloti více tlačit, tak určitá míra degradace zůstane. Tím bude zachován i dobrý level pro strategie.
Pirelli mělo dříve problémy s tím, že nemělo odpovídající vůz, se kterým by testovalo. Pro nadcházející sezonu má připraven hybridní vůz, který během testování v srpnu poodhalí obrázek o tom, jak se pneumatiky chovají:
„To nám poskytne spoustu odpovědí, ale také hodně otázek. Je za námi samozřejmě již obrovské množství práce a testování uvnitř naší továrny. Ohledně roku 2017 jsem tak plný naděje, že vám konečně dáme sport, jaký chcete!“
Některé týmy vyjádřily obavy, že budou znevýhodněny, protože v příštích měsících to bude pouze Mercedes, Ferrari a Red Bull, kdo otestuje nové pneumatiky. Brit si je však naprosto jistý, že s onoho testování nevzniknou pro ostatních osm týmů žádné nevýhody:
„Všechny týmy které nebudou testovat budou mít plný přístup k výsledkům testů. Kromě toho, tyto tři vybrané týmy nebudou ani vědět, co přesně testují – budou slepé. Když narazí na něco, co pracuje dobře, tak to možná ani nebude to, co bude v roce 2017 použito.“
Šéf italské firmy rovněž ujistil, že by se v předsezonním testováním rád podíval do zemí jako je Bahrajn nebo Abu Dhabi, kde jsou teploty daleko reprezentativnější, než v chladné únorové Barceloně.
V posledních týdnech se o italském výrobci opět hojně diskutovalo a to především v rudém táboře. Sebastian Vettel byl nucen odstoupit z Velké ceny Rakouska za poměrně spektakulárních okolností, když mu na cílové rovince praskla pravá zadní pneumatika. Podle Hemberyho za defekt mohl souhrn více okolností:
„Čtyřem vozům se zčista jasna zničilo zavěšení, protože byly vystaveny velkým zátěžím. Pneumatika je samozřejmě součástí zavěšení, takže veškerým zatížením, kterým je vystaveno, je namáhána i samotná pneumatika. Rozdíl oproti jiným okruhům tvořily obrubníky, které byly v Rakousku navrženy tak, aby znemožňovaly jezdcům překračovat limity tratě.“
Původní domněnku, že Vettelovo odstoupení způsobily úlomky na trati a až příliš dlouhý stint v podání Ferrari, šéf Pirelli vyvrátil: „Ano, byl to delší stint, než podnikaly jiné týmy, ale to opravdu nebyl ten problém. Bylo to spojení více externích faktorů. Pokud se bude FIA dále snažit zabraňovat překračování limitů tratě podobnými obrubníky jako v Rakousku, pak vyvineme test, abychom nasimulovali, jak agresivní můžou jezdci v takových případech být.“
Na závěr byl Brit dotázán na rozšíření působnosti italské značky v královně motorsportu: „Formule 1 je největší motoristická platforma na světě. To mluví za vše. Pravděpodobně bychom však měli přesunout jezdce více do centra tohoto sportu. Musí se stát hrdiny, ke kterým fanoušci vzhlížejí a kteří je inspirují. Jsem si jistý, že se jimi opět brzy stanou.“
Čtěte dále: Pirelli vstupuje do neznáma – Hungaroring má nový povrch
Diskuse k článku