V Suzuce má Caterham nad Marussií mírně navrch
Oba týmy dle očekávání v Suzuce opanovaly poslední dvě řady. Nejrychlejší ze čtveřice jejich pilotů byl tentokrát Švéd Marcus Ericsson.
Oba týmy dle očekávání v Suzuce opanovaly poslední dvě řady. Nejrychlejší ze čtveřice jejich pilotů byl tentokrát Švéd Marcus Ericsson.
Caterham
V souvislosti s Caterhamem se v poslední době spíše než o výkonech na trati mluví o finančních problémech. Porážka Marussie na náročné japonské trati tudíž týmu přišla velice vhod. Ericsson měl pochopitelně dobrou náladu. „Rozhodli jsme se pro jinou strategii v porovnání s ostatními. Použili jsme dvě sady gum, zatímco oni tři. Byl to trochu risk, ale vyšel. Odjel jsem dvě slušná kola a vůz pracoval podle představ. Společně s týmem jsme odvedli dobrou práci,“ pochvaloval si Ericsson.
Kamuj Kobajaši se může po dnech nejistoty těšit z jízdy na domácí trati. Víkend mu však zatím nevychází zcela podle představ, a to i kvůli bouračce ve volném tréninku. „Tým odvedl přes noc skvělou práci a podařilo se mu vůz na dnešek připravit. Kvůli nehodě jsem nenasbíral tolik kol, kolik bych si přál. Vzhledem k nastalé situaci si ale myslím, že konečný čas nebyl vůbec špatný, a tak si počkáme na zítřek. Jestli bude pršet, zlobit se nebudu, alespoň nás čeká zajímavá podívaná,“ věří Kobajaši.
Marussia
O neúspěch Marussie se postaralo několik faktorů. Dlouhou dobu nenasadila žádná větší vylepšení a v Suzuce jí ani nevycházela strategie. V důsledku toho skončil Bianchi až za Ericssonem. „Je to frustrující výsledek. S odjetými koly jsem spokojen, ale plánovali jsme tři jízdy, abychom se mohli pokusit překonat Ericssona. Toto není pozice, v jaké bychom chtěli být, ale nějakou dobu jsme vůz nevylepšili. Oni oproti tomu udělali pokroky, a to se na téhle trati projevilo. Je to škoda, ale závod bude jistě zajímavý, ať už bude probíhat jakkoliv,“ přiznává Bianchi.
Max Chilton byl ze všech pilotů v kvalifikaci nejpomalejší. Zlobí se především na sebe. „V posledním kole jsem se před posledním sektorem zlepšoval o čtyři desetiny. Mohlo to být dost těsné. Kdo ví, kde jsem mohl skončit. V nájezdu do třinácté zatáčky mi ale ustřelila záď vozu. Rád bych věřil, že to v závodě napravíme, ale je složité předvídat. Těžko říct, jak do něj zasáhne počasí,“ rozmýšlí se Chilton.
Diskuse k článku