Uhýbáme z cesty. Nové vozy musí být agresivní, říká šéf Red Bullu

Rozdělit piloty na chlapce a chlapy jako ve známém českém seriálu. Tak jsou změny navrhované Red Bullem pro nová pravidla interpretovány. Z této cesty nicméně F1 uhýbá. Šéf týmu nápojového gigantu se ale nevzdává. „Čas máme do konce dubna.“ Šéf Red Bullu Christian Horner se do prvotního plánu zrychlit vozy od příští sezony až o 6…

3 Štítky: Christian Horner Pravidla Red Bull Sezona 2017 Zveřejněno 10. 03 2016 — Josef Nekvinda

Rozdělit piloty na chlapce a chlapy jako ve známém českém seriálu. Tak jsou změny navrhované Red Bullem pro nová pravidla interpretovány. Z této cesty nicméně F1 uhýbá. Šéf týmu nápojového gigantu se ale nevzdává. „Čas máme do konce dubna.“

Šéf Red Bullu Christian Horner se do prvotního plánu zrychlit vozy od příští sezony až o 6 sekund na kolo rychle zakoukal. Jenže pryč jsou původní úvahy a s ním i ono zrychlování. Tedy ne doslova. Pouze se mění hodnota nového návrhu, který počítá se zrychlením kolem 4 sekund. Horner se tak náhle ocitl v minoritním prostředí, které se drží prvního konceptu. Jasno by mělo být do konce dubna po zasedání Světové rady motorsportu.

„Stále máme čas do konce dubna uhladit pravidla. Ze sportovního hlediska přijít s vozem, který je opravdovou výzvou pro piloty, jenž je třídí na chlapce a chlapi a vidět tak, že si své peníze opravdu zaslouží, je něco opravdu velkolepého. Něco, co by chtěl vidět každý.

Původní koncept, který jsme navrhli, byl předložen před rokem a půl. Auta měla být více agresivní a směřovat k podstatě toho, jak by mělo závodní auto vypadat. Po roce jsme ale skončili tam, kde jsme byli. Je to krok kupředu, nicméně z této cesty uhýbáme. Ještě ale není konec,“ prohlašuje šéf Red Bullu.

Christian Horner tak v sobě nezapře optimistického ducha, neboť i přes některé zdrženlivé hlasy doufá, že se podaří příští měsíc najít společnou řeč a vyřešit tak otázky budoucího směru F1. Opačným problémem ale pro Red Bull je, že s širšími pneumatikami by se snížil vliv předního přítlačného křídla, což zrovna z pohledu rakouské stáje je dominantní prvek.

„Jsme mírně nervózní z toho, že širší pneumatiky na autech budou vytvářet daleko větší aerodynamický odpor. Pokud tedy bude efektivní přítlak a k tomu přičtete množství mechanické přilnavosti, výsledkem bude možnost jet více času na plný plyn. Motory tak budou hrát daleko větší úlohu, čehož se trochu obáváme,“ doplnil Horner.

Čtěte dále: Malé týmy doplatí na protahující se konfiguraci pravidel 2017

Red Bull se může pyšnit svou aerodynamikou, nicméně se zavedením nových pravidel by se mohla přesunout pozrnost na výkon motorů

Zavedením nových pravidel by se mohla zvětšit role pohonných jednotek, což Red Bullu dělá vrásky

Diskuse k článku

Napsat komentář