Smazat Leclerovi čas za způsobení červené vlajky? Chytré pravidlo, myslí si Mercedes

Šéf Mercedesu je toho názoru, že mazání zajetých časů u pilotů v kvalifikaci, kteří zapříčinili červené vlajky, by ukončilo debaty o tom, zda šlo o úmyslnou havárii. Toto Wolff naráží na incident ze závěru monacké kvalifikace.

Štítky: GP Monaka Pravidla Toto Wolff Zveřejněno 23. 05 2021 — Vašek Štěpánek

Charles Leclerc si v Monaku vyjel překvapivou první Pole position v sezoně. V ulicích Monte Carla je letos Ferrari velmi konkurenceschopné. Nyní se však ve stáji z Maranella modlí, aby po kolizi v závěru Q3 nepřišla pro Leclerca penalizace pěti míst.

Havárie ale zapříčinila, že ostatní piloti nemohli zlepšit své časy, doplatil na to zejména Max Verstappen, který v době incidentu měl rozjeté velmi rychlé kolo, jestli by stačilo na první místo se už nedozvíme. Podobně na tom jsou i Valtteri Bottas a také Lando Norris.

Nic nenahrává verzi, že by Charles Leclerc havaroval schválně. Jeho nehoda ale nevyhnutelně vyvolala vlnu spekulací, Monako je známým prostředím, kde k náhlým ‚problémům‘ v kvalifikaci v minulosti došlo.

Michael Schumacher v roce 2006 ‚zaparkoval‘ své Ferrari v zatáčce Rascasse, za což byl následně poslán na úplný chvost startovního pole. Známý je také výlet Nica Rosberga do únikové zóny v zatáčce Mirabeau v roce 2014.

„Charlesovo první místo v kvalifikaci je rozhodně moc pěkný příběh. Je rozhodně lepší, že je na Pole position on a ne Max, ale nechci zacházet až příliš daleko,“ pousmál se Toto Wolff.

Ačkoli by se mohlo zdát, že Leclercova nehoda je záměrem, šéf Mercedesu důrazně vyloučil, že jednání pilota Ferrari v závěru Q3 bylo úmyslné. Wolff tak narážel na otázku, zda by uvítal pravidlo o červených vlajkách, jaké mají v Americe.

„Upřímně jsem ani nevěděl, že to tam mají. Myslím si ale, že je to docela inteligentní pravidlo, které by zabránilo nejasnostem. V žádném případě si ale nemyslím, že to dnes Leclerc poslal do zdi schválně. Pro něj i pro Ferrari je toho v sázce až příliš.“

Pilot Ferrari po kvalifikaci uvedl, že se obává škod, které jeho nehoda mohla způsobit. Leclerc v tuto chvíli stále neví, kolikátý do závodu odstartuje. Pokud se vyhne výměně zásadním komponentům, bude startovat první, výměna převodovky by jej stála pět míst a změna podvozku by jej dokonce odsoudila až ke startu z boxů.

Wolff má sice pocit, že při tomto incidentu k žádnému velkému poškození nedošlo, a i kdyby s tím Leclerc počítal a havaroval schválně, existuje stále velké riziko poškození jiných komponentů na autě.

„Stejně jako u všech incidentů, které jsme v Monaku mohli vidět i v minulosti, jen pilot opravdu ví, co se přesně stalo. V tom případě silně pochybuji, že by se Leclerc nechal odpálit do svodidel, čímž mohl vůz opravdu hodně poškodit,“ uzavřel šéf Mercedesu.