Sedm pilotů bez smlouvy, tedy s nejistou budoucností

Sedmička nemusí být vždy šťastná. Hned sedmičce pilotů na konci letošní sezony totiž vyprší kontrakt u jejich stávajícího týmu. Jací jezdci jsou v potenciálním ohrožení a co musí udělat pro to, aby si sedačku udrželi i pro roky další?

Štítky: F1 2023 Zveřejněno 4. 02 2023 — Lukáš Štěrovský

Lewis Hamilton

Brit může být v klidu, v Mercedesu má výsostní postavení a nová smlouva už se ladí, vše je prý formalitou. Hamilton se ve svých 38 letech pokusí zabojovat o rekordní osmý titul, ke kterému však bude od Mercedesu potřebovat dokonalý vůz, tedy něco, co vloni neměl.

Kevin Magnussen

Premiérová pole position v Brazílii a řada umístění v první desítce znamenaly pro Kevina Magnussena úspěšný návrat. Jeho bohaté zkušenosti napomohly Haasu k osmému místu v Poháru konstruktérů. Ovšem je otázkou, jak si povede proti dalšímu ostřílenému navrátilci, Nicovi Hülkenbergovi. Na jejich slovní přestřelku z Maďarska 2017 fandové vzpomínají dodnes…

Nico Hülkenberg

Jelikož Němec získal jen roční smlouvu, i on bude na konci sezony potenciálně bez práce. Otázkou je, jak se mu bude dařit s ohledem na to, že od roku 2019 nepůsobil v F1 na plný úvazek. Každoročně sice za někoho naskočil, ovšem návrat do plného závodění bude přece jen něco jiného. Na druhou stranu je ale Hülkenberg opravdu zkušený, ostatně díky tomu získal sedačku na úkor Micka Schumachera.

Nyck de Vries

De Vries vstupuje do F1 jako jeden z nejzkušenějších nováčků posledních let, který již získal tituly v F2 a formuli E, navíc za sebou má debut v loňské sezoně v královně motorsportu, kde se zúčastnil podniku na Monze. O jeho kvalitách tak není pochyb, je ale otázkou, jak moc konkurenceschopný vůz AlphaTauri letos postaví.

Yuki Tsunoda

I budoucnost druhého pilota AlphaTauri je nejistá. V premiérovém roce byl Tsunoda jako na koni. Mnohdy havaroval, jindy však zazářil. Vloni byl ale jednoduše nevýrazný. Očekává se tak, že letošek je jeho poslední šanci na to přesvědčit a udělat si ve formuli 1 jméno.

Zhou Guanyu

Vzhledem k problémům s výkonem a nespolehlivostí vozu Alfa Romeo lze Zhouův nováčkovský rok v F1 označit za dostačující, neboť bodovaná umístění v Bahrajnu, Kanadě a Itálii mu pomohla zajistit prodloužení smlouvy. První čínský jezdec F1 občas zapůsobil, když v osmi případech překonal velezkušeného Valtteriho Bottase. V roce 2023 však budou nároky vyšší. Vzhledem k tomu, že Bottas má s týmem smlouvu až do roku 2025, může si Alfa Romeo dovolit experimentovat s výběrem druhého jezdce…

Logan Sargeant

Zdá se, že Williams vyhověl prosbě amerického vedení o domácí talent a po dobrém roce v F2 povýšil Sargeanta ze své juniorské akademie. Bývalý jezdec Carlinu si zajistil roční smlouvu po boku Alexe Albona, takže laťka není úplně nízko.

Jenže je otázkou, jak se Američan dokáže prosadit ve Williamsu, od nějž se bohužel pro jeho fandy opět očekávají pozice na chvostu pole. Jeho cílem by tak mělo být aspoň překonat předchozí tragické výsledky Nicholase Latifiho…