Kdo je nový manažer týmu Alfa Romeo Alunni Bravi?
Alfa Romeo provozovaná Sauberem bude v sezoně 2023 F1 soutěžit bez formálního šéfa týmu, přičemž nový generální ředitel Andreas Seidl dává Alessandru Alunni Bravimu širší roli „zástupce týmu“.
Když majitel Sauberu Finn Rausing navrhl Seidla jako generálního ředitele, plánem bylo, že bývalý šéf týmu McLaren zaujme větší a strategičtější pozici zaměřenou na přeměnu oblečení na nově příchozí Audi od roku 2026 a dále na delegování každodenních úkolů. běží na vedoucího týmu.
Zdroje však říkají, že Alfa Romeo, která odejde jako partner na konci této sezony, má slovo v tom, kdo bude šéfem týmu pro rok 2023. Tím bylo pro nastupující Audi složitější posadit jednoho ze svých výběrů do této role.
Po chvíli zvážení se tedy Seidl rozhodl nejmenovat přímou náhradu za Freda Vasseura, který povede Ferrari v roce 2023, a místo toho vytvořit pro letošní sezonu plošší strukturu.
S ohledem na to dávalo smysl rozšířit pravomoci Alunniho Braviho – který byl loni jmenován výkonným ředitelem, což mu dalo na starosti finance, IT, marketing, komunikaci a HR, a kterého si majitel Rausing a Seidl dobře váží.
Ital, vyučující právník, má rozsáhlé zkušenosti s motoristickým sportem, včetně zastávání role šéfa týmu a výkonného ředitele tehdejšího týmu GP2 Trident. Na nastavení Sauberu se podílí od roku 2017 jako součást představenstva – a má manažerské zkušenosti, mimo jiné s Robertem Kubicou.
Ví, jak operace funguje, je výmluvný a má schopnosti převzít odpovědnost za zastupování týmu v oficiálních funkcích, jako je být mluvčím na trati, být zapojen do inženýrských brífinků a být během víkendových závodů, včetně komunikace na stěně jámy.
Alunni Bravi bude spolupracovat se sportovním ředitelem Beatem Zehnderem, který je v Sauberu od založení týmu, a technickým ředitelem Janem Monchauxem, podřízeným Seidlovi, který bude moci pracovat na rozvoji týmu. Teoreticky by to měl být bezproblémový přechod.
Výzva pro Seidla, aby se znovu spojil s Volkswagenem – dříve pracoval pro sesterskou značku Audi Porsche, kde třikrát vyhrál slavný závod 24 hodin Le Mans.
To vyžaduje, aby ustoupil od každodenního vedení týmu, což udělal v McLarenu, aby mohl řídit přechod Sauberu z nezávislého provozu do plného továrního týmu pod hlavičkou Audi.
Ačkoli mu tato nová struktura nedovolí se z toho úplně vymanit, stále uvolní velké množství času a prostoru a je to dobrý kompromis pro letošní sezonu.
Zatímco rok 2026 tu bude dříve, než se nadějeme, přechodná sezona v tomto roce následovaná dvěma dalšími sezonami – kde Sauber bude i nadále používat pohon Ferrari, dokud Audi při příchodu debutuje svůj nový motor. Seidl má tak stále dost času, aby měl Švýcarský tým v dobré kondici, a aby se postaral o příchod Audi.
Wehrlein a Porsche dominovali druhému víkendu Formule E – berou dvě výhry