Rosberg: Autonomní vozidla budou znamenat konec závodění

Současní piloti formule 1 se obávají nové série vozů bez pilotů Roborace. Podle Nika Rosberga autonomní vozidla budou znamenat konec motorsportu tak, jak ho známe. Německý pilot se domnívá, že takové závody postrádají prvek lidského souboje, který je hlavním lákadlem pro fanoušky. Pilot Mercedesu se během Velké ceny Singapuru zúčastnil souboje proti robotovi NAO. Jedná…

Štítky: Nico Rosberg Roborace Zveřejněno 23. 09 2016 — Marie Tomšíková

Současní piloti formule 1 se obávají nové série vozů bez pilotů Roborace. Podle Nika Rosberga autonomní vozidla budou znamenat konec motorsportu tak, jak ho známe. Německý pilot se domnívá, že takové závody postrádají prvek lidského souboje, který je hlavním lákadlem pro fanoušky.

Pilot Mercedesu se během Velké ceny Singapuru zúčastnil souboje proti robotovi NAO. Jedná se o 58 centimetrů vysokého robota s naprogramovanou umělou inteligencí. Rosberg a NAO byli požádáni, aby odpověděli na čtyři otázky, které se týkaly formule 1. Vítězem se po závěrečném rozstřelu stal Rosberg.

Mohlo by se tedy podle současného lídra šampionátu jednoho dne stát závodění autonomním? „To by byl konec klasického závodění,“ komentoval Rosberg. „To, co lidé chtějí vidět, je boj muž proti muži. Lidé mají rádi souboje na limitu. Myslím, že autonomní závodění by bylo krokem špatným směrem.

Bylo by to celkem v pohodě, kdyby se jednalo o dvě zcela oddělené věci. Kdyby týmy lidí vyvíjely tuto umělou inteligenci, závodily by mezi sebou a jednalo by se opravdu jen o technologii, to by mohlo být docela zajímavé.“

Autonomní vozidla se postupně dostávají ke slovu. Firma Kinetik a formule E společně pracují na nové závodní sérii Roborace, kde mezi sebou budou závodit monoposty bez pilotů. Tato série by měla odstartovat během následující sezony formule E. Před časem byl odhalen první autonomní monopost, který je využíván k vývoji této technologie.

Chtěl by si Rosberg vyzkoušet závod proti autonomnímu monopopostu? „Měl bych strach. Mezi námi piloty si důvěřujeme, víme, co můžeme udělat, a co ne. Víme, kde je limit bezpečnosti. Nějakou dobu trvá, než začnete důvěřovat autonomnímu autu. Sice by to šlo velmi pomalu, ale nakonec najdete řešení a zjistíte, jestli opravdu ví, co dělá. I tak, pro všechny bude v budoucnu těžké důvěřovat umělé inteligenci.“

Čtěte dále: Do formule 1 přichází technologie nové generace – virtuální realita

Diskuse k článku

Napsat komentář