Motorsports: FIA Formula One World Championship 2016, Grand Prix of Singapore, 
 *** Local Caption *** +++ www.hoch-zwei.net +++ copyright: HOCH ZWEI +++

Do formule 1 přichází technologie nové generace – virtuální realita

Formule 1 má před sebou novou éru. Cílem nového majitele je urychlit vývoj moderních technologií a najít způsob, jak propojit diváky po celém světě. F1 má v oblasti multimédií obrovský marketingový potenciál. Mohla by ho využít například zveřejněním záznamů starších závodů nebo zpoplatněným doplňkovým obsahem přímo z aktuálních velkých cen. Dalším klíčovým prvkem by mohla…

Štítky: virtuální realita Zveřejněno 18. 09 2016 — Marie Tomšíková

Formule 1 má před sebou novou éru. Cílem nového majitele je urychlit vývoj moderních technologií a najít způsob, jak propojit diváky po celém světě.

F1 má v oblasti multimédií obrovský marketingový potenciál. Mohla by ho využít například zveřejněním záznamů starších závodů nebo zpoplatněným doplňkovým obsahem přímo z aktuálních velkých cen. Dalším klíčovým prvkem by mohla být virtuální realita.

Technologie virtuální reality není žádnou převratnou novinkou, řada sportů ji už využívá a pracuje na jejím zlepšení. Fanoušci tak mají možnost zažít unikátní podívanou. Tato technologie by se časem mohla objevit i ve formuli 1.

Jeden z prvních pokusů, jak propojit F1 a virtuální realitu, probíhá již tento víkend v Singapuru. Společnost, která se zaměřuje na virtuální realitu, společně s formulí E vyvinula novou VR platformu. Ta se zaměřuje na fanoušky, kteří se nemohou zúčastnit přímo velké ceny.

Systém využívá telemetrii z právě probíhajícího závodu a vytváří unikátní VR zážitek. Divákům umožňuje pohled z kamery umístěné přímo na monopostu. Fanoušek tak může sledovat závod z pozice libovolného pilota nebo může přepínat mezi různými pohledy na trať. Zároveň má k dispozici reálné vysílání.

Expert na F1 James Allen navštívil Singapur a vyzkoušel si tuto technologii na vlastní kůži. Popsal ji jako nejpokročilejší sytém svého druhu, který zažil. Ovládání není vůbec složité. K manipulaci poslouží zařízení s několika tlačítky. Po spuštění se před divákem objeví červený paprsek, který souží k přepínání kamer. Divák si tak může užít různé situace z několika úhlů pohledu současně. Například souboje Maxe Verstappena a Kimiho Räikkönena ze Spa by rozhodně stály za zhlédnutí.

Na vývoji technologií virtuální reality se mohou podílet i samotní diváci, a to v rámci soutěže Connectivity Innovation Prize. V letošním druhém ročníku měli fanoušci za úkol navrhnout systém VR, který by umožňoval inženýrům v továrně a na okruhu lepší integraci. Vítězové byli vyhlášeni minulý týden a následující měsíc se v Austinu utkají s vítězem prvního kola o hlavní cenu, a to 50 tisíc dolarů.

Vítězové a jejich návrhy

Benjamin van Caspel – Austrálie
Zařízení rozšířené reality (Augmented Reality – AR) umožňuje inženýrům lepší pozorování, podrobnější analýzy a rychlejší jednání. Využívá prostorovou orientaci a rychlejší komunikaci.

Leire Apraiz Elcoroiribe a Marco Einöder – Španělsko
Zdokonalení virtuální reality, detekce obrazu i rozšířené reality. Návrh umožňuje využití stanovisek a jejich integraci přímo během velké ceny.

Tom Blockley a Richard Howells – Anglie
Řešení nabízí lepší spolupráci v oblasti smíšené reality a komunikace v rámci menší skupiny inženýrů.

Čtěte dále: Zaměření na mladší diváky či sobotní závody aneb dokonalá formule 1 podle pilotů

Diskuse k článku

V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.

Přidat názor

Napsat komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.