Více závodů či zisky ze sázení, taková je vize nových vlastníků formule 1
Hlavní představený marketingové firmy Liberty Greg Maffei je toho názoru, že po ekonomické stránce je ve formuli 1 velký prostor pro zlepšení. Změn k lepšímu by se mělo dát dosáhnout ideálním zacházením s financemi mimo jiné z televizních práv a digitálního rozvoje. Mezi tyto faktory by prý šly zakomponovat i zisky ze sázení. Zatímco nový předseda formule 1…
Hlavní představený marketingové firmy Liberty Greg Maffei je toho názoru, že po ekonomické stránce je ve formuli 1 velký prostor pro zlepšení. Změn k lepšímu by se mělo dát dosáhnout ideálním zacházením s financemi mimo jiné z televizních práv a digitálního rozvoje. Mezi tyto faktory by prý šly zakomponovat i zisky ze sázení.
Zatímco nový předseda formule 1 Chase Carey bude úzce spolupracovat s Berniem Ecclestonem na administrativní stránce sportu, Maffei bude mít na starosti byznys. Podle něj je v nynější F1 hned několik příležitostí na zlepšení po ekonomické stránce.
„Víme o spoustě příležitostí k zlepšení byznysu ve formuli 1. Tím hlavním jsou vysílací práva, to je velmi důležitá doména. Chase Carey je velmi zkušený člověk, těžko najdete někoho, kdo by se tak dobře vyznal v řízení sportovních a mediálních koncernů.
Musíme hlavně vylepšit počínání na poli získávání nových sponzorů. Nyní jich máme 17, když se podíváte na různé týmy z MLB (Major League Baseball, nejvyšší americká baseballová soutěž, pozn. red.), tak hned uvidíte rozdíl, ti jich mají klidně 75. Myslím, že máme velkou příležitost k rozvoji, investici do nových sponzorů a organizace byznysové stránky sportu,“ říká Maffei.
Americký funkcionář také vyjádřil úmysl o obohacení kalendáře o další závody. Rekordní počet jednadvaceti závodů v jednom ročníku tak zřejmě novým americkým majitelům nestačí. „Nyní jsme na 21 závodech za rok, myslím, že můžeme zvládnout víc. Máme plány o zřízení atraktivních podniků, hlavně v USA, kde se formuli 1 nedostává tolik pozornosti, kolik by si zasloužila.
To, že jsme Američané, by mohlo procesu popularizace F1 ve státech hodně pomoci, přemýšlíme o závodech v Las Vegas či Miami, ale to jsou dlouhodobé cíle, kterých nejde dosáhnout hned.“
Podle Maffeie by se dalo začít vydělávat i v ohledech, v jakých se tomu tak doposud nekonalo. Jedním z nich je sázení, zejména v Evropě, ze kterého by se podle něj dalo vytěžit hodně peněz. „Mimo Spojené státy je velmi frekventované sázení na formuli 1. Zatím se toho nikdy nevyužívalo, ale věřím, že když se o to pokusíme, dosáhneme dobrého výsledku.“
Čtěte dále: F1 bude příští rok vysílána v ultra vysokém rozlišení
Diskuse k článku