Red Bull bojuje proti Halo, cílem je odložení na sezonu 2018
Rakouský tým Red Bull dělá vše proto, aby formule 1 nezavedla systém Halo dříve než v sezoně 2018. Pokud stáje dostanou možnost hlasovat, bude prý rozhodně proti. V rámci pátečního tréninku na GP Velké Británie Ferrari otestovalo vylepšenou verzi Halo. Vše proběhlo bez problémů a bylo rozhodnuto, že systém je připravený pro sezonu 2017. Na…
Rakouský tým Red Bull dělá vše proto, aby formule 1 nezavedla systém Halo dříve než v sezoně 2018. Pokud stáje dostanou možnost hlasovat, bude prý rozhodně proti.
V rámci pátečního tréninku na GP Velké Británie Ferrari otestovalo vylepšenou verzi Halo. Vše proběhlo bez problémů a bylo rozhodnuto, že systém je připravený pro sezonu 2017. Na rozdíl od prvního konceptu, který Ferrari vyzkoušelo během předsezonních testů, se zapracovalo hlavně na designu. Nová konstrukce je lehčí a celkově méně prostorově výrazná.
Nové Halo splnilo veškeré požadavky. Od FIA dostalo zelenou, ale postrádá podporu veřejnosti – i té odborné. Jako první se ohradil Red Bull. Rakouská stáj se nechala slyšet, že pokud týmy dostanou možnost hlasování, tak bude proti. Podle Red Bullu tento systém krokem vedle.
“Nejsem moc velkým fanouškem Halo. Myslím, že to je nevkusné řešení problému. Ocenil bych, aby se více času věnovalo výzkumu, a ne aby se schválilo něco, co může mít nedostatky. Nejsem fanoušek Halo a jeho omezení. V tuto chvíli bych určitě hlasoval proti,” komentoval šéf Red Bullu Christian Horner.
Výhrady proti ochraně kokpitu má i Sebastian Vettel, který s Halo absolvoval několik instalačních kol. “Máte trochu omezený výhled nahoru. Celou dobu se nedíváme na oblohu, ale stejně. Myslím, že potřebujeme další testy,“ tvrdí pilot Ferrari.
„Na rozhodnutí je poměrně brzo. Nevím, jaké jsou aktuální výsledky. Myslím, že účel a důvody nasazení Halo jsou jasné, ale musíme se ujistit, že to je bezpečnější za všech okolností, a nedělat kompromisy. Myslím, že vždy bude existovat nějaká situace, které nemůžete předejít, ale naším cílem je co nejvíce eliminovat nebezpečí,” komentoval Vettel.
Halo nejdříve musí schválit Komise F1 a Strategická skupina. Času není nazbyt. Schválení vyžaduje jednohlasnou podporu, tudíž nesouhlas Red Bullu by mohl oddálit nasazení tohoto systému. Další zasedání Strategické skupiny se uskuteční před Velkou cenou Německa.
Čtěte dále: Red Bull ukončil vývoj ochranného oblouku. Prostor navíc dostává Halo
#Red Bull při testech #F1 na #Silverstone vyjel se systémemochrany kokpitu #Halo pic.twitter.com/7rPvfNTGlr
— Tomáš Richtr (@TomysF1) 12. července 2016
Diskuse k článku