Šetření paliva by z formule 1 mohlo v roce 2017 zmizet, domnívá se Vettel

Nutnost šetřit palivo by v příští sezoně nemusela v závodech trápit piloty a inženýry. Naznačil to Sebastian Vettel, který se připojil k různým odhadům ohledně změn způsobených novými pravidly pro rok 2017. Dalším rozdílem by měl být nárůst přítlaku a tím pádem zrychlení v zatáčkách, a zpomalení v jízdě po rovinkách. Funkcionáři formule 1 se již dohodli…

Štítky: Ferrari Maranello Sebastian Vettel Shell Zveřejněno 12. 07 2016 — Šimon Trantina

Nutnost šetřit palivo by v příští sezoně nemusela v závodech trápit piloty a inženýry. Naznačil to Sebastian Vettel, který se připojil k různým odhadům ohledně změn způsobených novými pravidly pro rok 2017. Dalším rozdílem by měl být nárůst přítlaku a tím pádem zrychlení v zatáčkách, a zpomalení v jízdě po rovinkách.

Funkcionáři formule 1 se již dohodli na změnách pravidel pro nadcházející ročník. Hlavní změny se budou týkat agresivnější vizáže vozů, širších pneumatik, širších předních křídel a níže postavených zadních spoilerů. Tyto inovace přinesou určitou změnu v zacházení s palivem, což naznačil Sebastian Vettel ve svém nedávném rozhovoru na akci pořádané výrobcem paliv Shell.

„Čím je auto rychlejší, tím je to lepší. Nemyslím si, že by s dnešními vozy bylo něco špatně, kromě toho, že dříve jsme byli v závodech rychlejší. Právě toto je oblast, kde nám momentálně něco chybí, takže bude dobré, když se to v roce 2017 zlepší.

Příští rok budeme mít více přilnavosti, což nás zrychlí v zatáčkách. Také to ale znamená, že budeme na rovinkách dosahovat nižší maximální rychlosti,“ konstatuje čtyřnásobný mistr světa.

„Spotřeba paliva se může s nárůstem přítlaku zvýšit, ale zároveň budeme v zatáčkách rychlí, takže bude zajímavé sledovat, jak se změny v pravidlech promítnou v potřebách auta. Uvidíme, zda budeme muset dále šetřit palivo, nebo se jím v závodě nebudeme muset zaobírat,“ odůvodňuje svoje domněnky Vettel.

Guy Lovett, inovační správce Shellu (dodavatele paliva Ferrari), rovněž prohlašuje, že změny pravidel se dotknou i spotřeby motorů vozů formule 1. Podle něj zrušení vývojových žetonů určených na pohonné jednotky nabídne dodavatelům paliva jednotlivých týmů větší spektrum pro vylepšení výkonu vozu.

„Nová pravidla pro rok 2017 nám dají více příležitostí, protože systém žetonů bude zrušen a bude více prostoru pro vývoj pohonných jednotek. S palivem to bude stejně. Budeme mít volnější ruku a příležitost zlepšit naši spolupráci s Ferrari, což bychom rádi proměnili v možnost vytvoření nejlepšího agregátu. Co se týče výroby paliva, klasické postupy se nezmění, jen budeme mít větší příležitosti,“ prohlásil Lovett.

Vettel, který kroutí svou druhou sezónu u Ferrari, se také v rozhovoru rozpomněl na svou první vzpomínku na základnu legendárního italského týmu – Maranello.

„Bylo mi 12 let a byl jsem na motokárovém závodě v Itálii, kdy jsme projížděli okolo Maranella. Šli jsme tam a viděli muzeum, které bylo celé červené a plné vozů formule 1. Vtom jsme uslyšeli velmi hlasitý zvuk. Hned mi bylo jasné, že jde o zážeh motoru.

Okamžitě jsme se s ostatními lidmi vydali na takový malý most, odkud bylo vidět na testovací trať Fiorano. Viděli jsme monopost formule 1, jak v rámci testů krouží po dráze. Byl to zážitek, na který nikdy nezapomenu.

Každý, koho alespoň trochu zajímají auta, zná Ferrari a něco z jeho historie. Sedět ve Ferrari je silný emoční zážitek, speciální složka, kterou v žádném jiném autě nezažijete,“ vypráví Němec. Podle něj je Scuderia živoucí legendou, a to díky vášni, se kterou všichni zaměstnanci italské automobilové ikony přistupují ke své práci.

Čtěte dále: Nelehké přiznání šéfa Ferrari. Převodovka je problém a Red Bull už je před námi

Dokáže Shell zlepšit výkon Ferrari?

Dokáže Shell zlepšit výkon Ferrari? Příležitosti k tomu mít bude, a ne zrovna malé

Diskuse k článku

Napsat komentář