Řečí grafů: Výkonnostní žebříček 2017 neodpovídá konečným výsledkům

Existují různé perspektivy toho, jak se na danou věc dívat. Následující pohled je nabídkou jedné konkrétní perspektivy pohledu na to, jak si jednotlivé týmy vedly výkonnostně na bázi nejrychlejších kol. Expert magazínu Autosport Gary Anderson se podíval také na výkonnostní skoky (nebo spíše propady) ve srovnání se sezonou 2016.

Štítky: 2017 Zveřejněno 17. 12 2017 — GPF1.cz

Princip, jakým je sestaveno výkonnostní pořadí, je jednoduchý: Gary Anderson vzal nejrychlejší čas každého víkendu a vypočítal procentuální rozestupy ostatních. Tyto hodnoty pak napříč všemi velkými cenami zprůměroval, čímž získal následující výkonnostní žebříček:

2017vykonyprocenta

V konkrétních číslech pořadí vypadá následovně:

1 Mercedes: 100.085%
2 Ferrari: 100.263%
3 Red Bull: 100.958%
4 Renault: 102.186%
5 Force India: 102.199%
6 McLaren: 102.510%
7 Williams: 102.624%
8 Toro Rosso: 102.730%
9 Haas: 102.858%
10 Sauber: 104.129%

Není bez zajímavosti, že s výjimkou tří nejlepších týmů se následující pořadí neshoduje s konečným pořadím Poháru konstruktérů. To je sestavováno na základě získaných bodů ve velkých cenách. Konečné pořadí letošní sezony je následující:

1 Mercedes
2 Ferrari
3 Red Bull/TAG Heuer
4 Force India/Mercedes
5 Williams/Mercedes
6 Renault
7 Toro Rosso/Renault
8 Haas/Ferrari
9 McLaren/Honda
10 Sauber/Ferrari

Velmi zajímavé srovnání nabízí pohled na nejlepší tři týmy: Mercedes, Ferrari a Red Bull. Je na něm totiž zejména vidět postupný vzestup týmu Red Bull. Jakoby to pro něj bylo opravdu typické: pomalejší start do sezony, ale vskutku oslnivá schopnost vyvíjet auto během roku a rychle se dotahovat na konkurenci, byť v posledních dvou závodech Red Bull výkonnostně odpadl.

2017_TOP3

Gary Anderson se podíval ještě na srovnání výkonnostních pokroků ve srovnání se sezonou 2016. Možná překvapí, že se zlepšily pouze dva týmy: Renault a Ferrari. Ostatní naopak v relativním vzájemném srovnání klesly, nejvíce pak Williams. Mírné zhoršení Mercedesu je dáno silnější konkurencí zejména ze strany Ferrari.

 2017vs2016

Diskuse k článku

Napsat komentář