Přetrvá-li současná kvalita pneumatik, vozy formule 1 příští rok nezrychlí, myslí si Alonso
Budou vozy formule 1 příští sezony rychlejší než doposud? Teoreticky vzato ano, někteří piloti již oplývají nadšením po zkušenostech ze simulátorů. Fernando Alonso nicméně uvažuje racionálněji – „Jestli budeme rychlejší o pět sekund v prvním kole a ve druhém o tři pomalejší, pak mě to nezajímá.“ Největší neznámou jsou podle něho pneumatiky. Řada pilotů si již…
Budou vozy formule 1 příští sezony rychlejší než doposud? Teoreticky vzato ano, někteří piloti již oplývají nadšením po zkušenostech ze simulátorů. Fernando Alonso nicméně uvažuje racionálněji – „Jestli budeme rychlejší o pět sekund v prvním kole a ve druhém o tři pomalejší, pak mě to nezajímá.“ Největší neznámou jsou podle něho pneumatiky.
Řada pilotů si již osahala chystané novinky na voze specifikace 2017, tedy zatím pouze v simulátoru. Nicméně panuje prozatímní nadšení, a to zejména díky nárůstu přítlaku a mechanické přilnavosti. Fernando Alonso je v těchto soudech opatrnější. Záležet podle něho bude na Pirelli, respektive míře degradace pneumatik, které, pokud se zachová současná kvalita, časy na kolo dolů rozhodně nestlačí.
„Je zřejmé, že auta jsou rychlejší. Z balíku aerodynamických vylepšení společně s pneumatikami generují vyšší přilnavost, ale v současné době jde stejně jen o odhad. Obzvláště u pneumatik. A o to více pak z pozice našeho týmu, který nové pneumatiky ani nezkoušel.
To je důvod, proč bychom měli být v klidu ohledně vyhlídek na příští sezonu a raději se snažit dorazit na testy, kde uvidíme jejich výkon. Ostatně to je pravděpodobně největší otazník. To proto, že v letošní sezoně jdete do Q2 a Q3 se super měkkými pneumatikami a pěti kilogramy paliva. Pocit v prvním sektoru je skvělý. Ve druhém kole jste ale pomalejší o tři sekundy, a to je to, co se nám nelíbí.
Pro následující sezonu na tom nezáleží. Nebo alespoň mě to nezajímá, protože jestli budeme rychlejší o pět sekund v prvním kole a ve druhém o tři pomalejší, budeme zajíždět stejné časy jako nyní. Takže počkejme a uvidíme,“ rozpovídal se Španěl.
McLaren v nevýhodě
Další věc, která se dvojnásobnému šampionovi nelíbí, je určitá výhoda současné vedoucí trojice týmů vzniklá přítomností Red Bullu, Mercedesu a Ferrari v testovacím programu pneumatik Pirelli pro rok 2017.
„Vždy tam budou nějaké poznatky, neustále je to o pocitech, které s pneumatikami máte. I když se testuje na starých autech, jsem si jistý, že se týmy dokáží učit o chování pneumatik nebo jak kolem proudí vzduch. To jsou věci, které neřeknou, protože získávají výhodu,“ shrnuje Alonso.
Čtěte dále: Snižování předepsaných tlaků si týmy vysvětlují po svém: Pirelli tajně změnilo pneumatiky!
Diskuse k článku