Jaká bude formule 1 příští rok? Ricciardo má po testech v simulátoru jasno: „Speciální!“

Daniel Ricciardo nahlédl do budoucnosti – poprvé se svezl s vozem specifikace 2017 na simulátoru Red Bullu. Po jízdě byl nadšen a řekl, že příští rok bude mimořádný. Formule 1 se v roce 2017 představí v novém. Technická pravidla mají za cíl zvýšit především přítlak, čemuž dopomůže agresivnější aerodynamika a větší pneumatiky. Vozy by měly být rychlejší…

Štítky: Daniel Ricciardo Zveřejněno 28. 09 2016 — Dominik Lob

Daniel Ricciardo nahlédl do budoucnosti – poprvé se svezl s vozem specifikace 2017 na simulátoru Red Bullu. Po jízdě byl nadšen a řekl, že příští rok bude mimořádný.

Formule 1 se v roce 2017 představí v novém. Technická pravidla mají za cíl zvýšit především přítlak, čemuž dopomůže agresivnější aerodynamika a větší pneumatiky. Vozy by měly být rychlejší o několik sekund na kolo, přičemž by se měly zvýšit nároky i na samotné jezdce. Australan minulý týden vyzkoušel na základně Red Bullu první simulaci toho, jak by to v nedaleké budoucnosti mohlo vypadat.

„Minulý týden jsem se jen tak letmo projel s řekněme předpokládanou verzí toho, co uvidíme příští rok. Udělal jsem pár kol a už nyní můžu spolehlivě říct, že kvůli většímu přítlaku a přilnavosti nebudeme mít stejné maximální rychlosti jako letos. Nicméně zatáčení, to vypadá opravdu speciálně.“

S extra přilnavostí a rychlostí v zatáčkách se zvýší i nároky na jezdce a především na jejich krky. „Krk cvičíme hodně i nyní, ale upřímně si myslím, že to budeme muset zdvojnásobit. Budeme vypadat jako hráči rugby!“

Okruh, na kterém se nejvíce projeví zvýšený přítlak, bude Monako. Kombinace Ricciarda a vozu Red Bullu zde byla letos nejrychlejší. Na otázku, jaké to asi bude projíždět ulicemi monackého knížectví nadcházející sezonu, Australan odvětil: „Zábavné. Dokonce již letos, když jsem sledoval své kvalifikační kolo, vypadala jízda zábavně. Stále zde jsou však místa, kde by to chtělo více přilnavosti. Tím jsem byl trochu limitován, protože jinak byl vůz velmi rychlý. Takže si myslím, že s jejím nárůstem bude Monako vážně úžasné.“

Ricciardo si již také vyzkoušel širší pneumatiky Pirelli, když se v srpnu proháněl se starší specifikaci Red Bullu na okruhu v Mugellu. Pneumatiky jsou vepředu širší o 6 cm, vzadu o 8 cm. Testují je Red Bull, Mercedes a Ferrari.

Čtěte dále: Hamilton není fanoušek nových pravidel. Příští rok očekává více problémů s brzdami kvůli těžším vozům

Diskuse k článku

Napsat komentář