Snižování předepsaných tlaků si týmy vysvětlují po svém: Pirelli tajně změnilo pneumatiky!

Pneumatiky ve formuli 1 během letní přestávky údajně doznaly změny v konstrukci – alespoň to tvrdí některé stáje. Pirelli se ke změně mělo odhodlat na základě kritiky příliš vysokých hodnot u předepisovaných tlaků ze strany jezdců. Tento zajímavý trend byl zpozorován během tří posledních závodů. Zatímco předepsaný tlak u předních pneumatik zůstává na extrémně vysokých hodnotách,…

4 Štítky: Pirelli Pneumatiky Zveřejněno 27. 09 2016 — Lukáš Štěrovský

Pneumatiky ve formuli 1 během letní přestávky údajně doznaly změny v konstrukci – alespoň to tvrdí některé stáje. Pirelli se ke změně mělo odhodlat na základě kritiky příliš vysokých hodnot u předepisovaných tlaků ze strany jezdců.

Tento zajímavý trend byl zpozorován během tří posledních závodů. Zatímco předepsaný tlak u předních pneumatik zůstává na extrémně vysokých hodnotách, hodnotu tlaku zadních pneumatik Pirelli snižuje. To má za následek skutečnost, že se přední pneumatiky zahřívají pomaleji.

Posuďte sami. Spa bylo posledním závodem, kdy byl na všechny pneumatiky „uvaleny“ vysoké hodnoty předepsaného tlaku. Konkrétně 23,5 PSI na přední kola, 22 PSI na zadní. Na Monze se mělo jet s 23,5 (vpředu) a 21,5 PSI (vzadu), jenže během noci před závodem Pirelli snížilo předepsaný tlak na 23 PSI pro přední pneumatiky. Pro ty zadní připravilo snížení dokonce na 20,5 PSI.

V Singapuru se odehrával stejný scénář. Přední pneumatiky zůstaly na hodnotě 20 PSI, u zadních došlo ke snížení z 17,5 na 16,5 PSI, což se podle nejmenovaného inženýra vyrovná například hodnotě tlaků z loňského roku.

Pro GP Malajsie italský pneumatikář naordinoval tlak 21,5 PSI na přední kola a pouze 18,5 PSI na zadní. Přitom méně než 20 PSI pro zadní kola bylo letos k vidění jen na městských okruzích. Sepang navíc prošel rekonstrukcí, která zahrnuje i nový asfalt, a tak se toho rozhodnutí jeví jako přinejmenším odvážné.

Otázkou zůstává, co za změnou ve filozofii Pirelli stojí. Samo Pirelli se brání tím, že menší hodnoty tlaků nabízí týmům větší volnost v nastavení odklonu kol. Některé týmy se ale domnívají, že za změnou stojí úprava konstrukce zadních pneumatik.

K něčemu takovému uprostřed šampionátu by Pirelli potřebovalo souhlas všech týmů. Ten ale nepřišel, a tak je možné, že se italsko-čínská firma rozhodla vzít věci do svých rukou. Důkaz? Stáje pravidelně váží dodávané pneumatiky (bez ráfků). Zatímco ještě v Maďarsku vážily jednotlivé kusy 15,6 kilogramů, nyní je to už jen 15,1 kilogramů.

Samo Pirelli navíc zkoušelo nové prototypy pneumatik během volných tréninků v Belgii a Itálii, které chtělo začít používat od závodu v Malajsii. Od tohoto nápadu nakonec upustilo. Přesto je možné, že nové gumy jsou v akci už pěkných pár závodů – aniž by si toho vedení šampionátu všimlo.

Čtěte dále: Tajemství (nelegálního) úspěchu Mercedesu odhaleno?

Pneumatiky po letní pauze jsou údajně jiné než ty, které týmy od Pirelli dostávaly v předcházejí části sezony

Pneumatiky po letní pauze jsou údajně jiné než ty, které týmy od Pirelli dostávaly v předcházejí části sezony

Diskuse k článku

Napsat komentář