Pirelli týmům neposkytne pneumatiky pro vývoj aut v tunelech. Chybí smlouva s FIA

Pro nadcházející sezonu jsou v očekávání velké změny v pravidlech, kvůli nimž týmy zahajují vývoj nových aut s velkým předstihem. Ten teď ale zbrzdí dosud nepodepsaná smlouva Pirelli s FIA o dodávce pneumatik na další období. Italský pneumatikář svoje výrobky zkrátka neposkytne, dokud nebude vše smluvně ošetřeno. K dohodě mezi oběma stranami přitom došlo již vloni při GP Ruska, ale…

Štítky: Paul Hembery Pirelli Zveřejněno 31. 03 2016 — Josef Nekvinda

Pro nadcházející sezonu jsou v očekávání velké změny v pravidlech, kvůli nimž týmy zahajují vývoj nových aut s velkým předstihem. Ten teď ale zbrzdí dosud nepodepsaná smlouva Pirelli s FIA o dodávce pneumatik na další období. Italský pneumatikář svoje výrobky zkrátka neposkytne, dokud nebude vše smluvně ošetřeno.

K dohodě mezi oběma stranami přitom došlo již vloni při GP Ruska, ale zatím z neznámých důvodů nebyla podepsána žádná ze závazných smluv. Jedná se přitom o smlouvu na dodávky pneumatik pro období 2017 – 2019. Bez ní Pirelli odmítlo distribuovat týmům pneumatiky pro simulace v aerodynamických tunelech, ačkoli je italští pneumatikáři mají v zatím zmenšeném provedení připraveny v záloze.

Vývoj nových aut tak čelí prodlevám, neboť jsou týmy omezeny pouze na počítačové simulace CFD. Vypovídající hodnota je ale daleko nižší a hodnota o míře degradace pneumatiky v tomto případě nenapoví tolik co reálné testy v tunelech. Další věcí je fakt, že továrny do těchto testů ani nechtějí příliš investovat.

Větší difuzor, přítlačná křídla a celkově širší vozy v kombinaci s širšími pneumatikami učiní příští rok monoposty rychlejší až o pět sekund kolo. V závislosti na těchto faktech a rozsahu nového rámce pravidel je tedy zřejmé, že pneumatiky hrají při stavbě nového vozu klíčovou roli.

„Fyzicky je máme k dispozici. Právě ale dokončujeme detaily smluv s FIA, pak to samé musíme udělat s týmy. Také potřebujeme mít konečnou verzi pravidel,“ sdělil šéf oddělení motorsportu Pirelli Paul Hembery.

Jak již bylo zmíněno, přesné důvody nepodepsání smlouvy nejsou známy, nicméně Pirelli prý má jisté požadavky ohledně testovacího programu. Již před časem bylo schváleno, že vývojové práce budou zahájeny na vozech předchozí generace, ale dosud nebylo odsouhlaseno s jakým podvozkem. Nejasnosti také panují v oblasti technických pravidel, kde konečná podoba zatím rovněž nebyla stanovena. Ta by měla být zveřejněna do konce měsíce dubna.

„Už se blížíme k zisku auta. Dostali jsme zároveň ujištění, že budeme mít k dispozici 12 dnů testů snad se dvěma, ale maximálně třemi vozy. V ideálním případě bychom chtěli pracovat i s předchozí generací V8, abychom se mohli věnovat jiné koncepční práci. Měníme totiž přístup u struktury a směsí, ale ten můžeme otestovat nejprve na V8 a poté se až zaměřit na hybridní verzi auta 2017,“ doplnil Hembery.

Čtěte dále: Pozor na Pirelli: To zvažuje neschválit nápravu formátu kvalifikace

Pirelli zatím pneumatiky pro testy v aerodynamických tunelech neposkytne. Nejdřív se musí uzavřít závazná smlouva s FIA na nadcházející období

Pirelli týmům zatím pneumatiky pro testy v aerodynamických tunelech neposkytne. Nejdřív se musí uzavřít závazná smlouva s FIA na nadcházející období

Diskuse k článku

Napsat komentář