Pozor na Pirelli: To zvažuje neschválit nápravu formátu kvalifikace

Výrobce pneumatik Pirelli stojí před velkým rozhodnutím. Je totiž společně s pořadateli závodů na něm, zda se F1 vrátí ke starému formátu kvalifikace, nebo dojde pouze k modifikaci toho nového. Zatím by byl pro úpravu nového formátu. Konec třetí části kvalifikace na GP Austrálie a její nový formát byl jedním slovem fraška. Po starém systému tak ihned…

4 Štítky: Force India Paul Hembery Pirelli Zveřejněno 22. 03 2016 — Josef Nekvinda

Výrobce pneumatik Pirelli stojí před velkým rozhodnutím. Je totiž společně s pořadateli závodů na něm, zda se F1 vrátí ke starému formátu kvalifikace, nebo dojde pouze k modifikaci toho nového. Zatím by byl pro úpravu nového formátu.

Konec třetí části kvalifikace na GP Austrálie a její nový formát byl jedním slovem fraška. Po starém systému tak ihned po skončení kvalifikačních bojů začaly volat nejen týmy, ale i fanoušci. Největší vlna už přešla, a tak když hlavy vychladly, objevují se i opačné názory.

Podstatné ale v tomto okamžiku je, že již před samotným nedělním závodem se týmy shodly na tom, že se k původní verzi kvalifikace vrátí. Celý proces nicméně musí opět schválit Světová rada motorsportu. K té ale návrh nedoputuje, pakliže jej mimo týmů nepodpoří i další strany. V tomto případě i Pirelli, které je členem Komise F1, přes kterou společně se Strategickou skupinou musí návrh na změnu projít.

Italští pneumatikáři ale podle jejího šéfa Paula Hemberyho nezastávají pevné stanovisko, a tak své pro nebo proti pozdrží do té doby, než nepřijde někdo, kdo by je přesvědčil. Z toho tedy vyplývá, že Pirelli není jednostranným odpůrcem nového pravidla. Souhlasí pouze s přenastavením závěrečné části.

„Neslyšeli jsme ještě všechny názory. Bylo tam několik pozitivních, ale i negativních věcí. Myslím, že Q3 potřebuje zlepšit. To, že se na trati nepohybovaly žádné vozy, bylo fanoušky a diváky vnímáno jako negativní. Snadným řešením by mohlo být vrácení se k formátu třetí části, který jsme tu měli loni. Tedy bez procesu eliminace,“ sdělil Hembery.

Proč změnit pouze poslední část? Hembery totiž vidí i odvrácenou stranu mince prvních dvou částí. Za pozitivní faktor Pirelli vnímá míru ovlivnění nedělního závodu, kdy už v kvalifikaci musely týmy z čela sáhnout k agresivnější strategii.

S jednoznačným NE nové kvalifikaci nepospíchá ani Force India. Zástupce jejího šéfa Bob Fernley se vyjádřil takto:

„Jak sakra můžete učinit rozhodnutí a vzdát se toho před tím, než jste zhodnotili přínos pro závod, který jste ani neviděli? To byl můj argument a cítím to stále stejně. Když chcete učinit něco takového, neměli byste dělat ukvapené závěry. Bude to škoda, pakliže to hodíme za hlavu, aniž bychom to pořádně vyhodnotili,“ uvedl Fernley.

Čtěte dále: Nová kvalifikace? Týmy se dohodly na návratu k původnímu formátu

Nová kvalifikace v Austrálii nebyla tím pravým ořechovým. Podaří se jí vyladit?

Nová kvalifikace v Austrálii nebyla tím pravým ořechovým. Podaří se jí vyladit?

Diskuse k článku

Napsat komentář