Nejlepší víkend sezony pro Ferrari ve stínu spekulací o odchodu klíčového člena týmu

Technický ředitel Ferrari James Allison, který je klíčovou postavou týmu, má po tragédii v rodině údajně namířeno zpět do své vlasti, což by mimo jiné mohlo znamenat odchod od Ferrari a případný návrat k Renaultu, kde už dříve působil. Obecně se v Kanadě jednalo o nadprůměrný víkend pro tým Ferrari. To nejenže pomýšlelo na vítězství v závodě, kterému bylo opravdu…

1 Štítky: Ferrari James Allison Renault Zveřejněno 14. 06 2016 — GPF1.cz

Technický ředitel Ferrari James Allison, který je klíčovou postavou týmu, má po tragédii v rodině údajně namířeno zpět do své vlasti, což by mimo jiné mohlo znamenat odchod od Ferrari a případný návrat k Renaultu, kde už dříve působil.

Obecně se v Kanadě jednalo o nadprůměrný víkend pro tým Ferrari. To nejenže pomýšlelo na vítězství v závodě, kterému bylo opravdu blízko, obrovský krok vpřed byl vidět už v kvalifikaci, kde zaostalo pouze o jednu desetinu za Mercedesem Lewise Hamiltona. Výsledky z Kanady dodávají motivaci a vůli pracovat ještě intenzivněji.

V zákulisí se ale o posledním víkendu začaly šířit spekulace, které navíc pocházejí z důvěryhodných zdrojů. Ty nasvědčují faktu, že se technický ředitel Ferrari James Allison rozhodl pro návrat do rodné Velké Británie poté, co mu v březnu tragicky zemřela manželka Becky.

Šéf týmu Scuderia Maurizio Arrivabene tuto spekulaci pochopitelně odmítl a vydal prohlášení: „Není to pravda. James je náš technický ředitel. Prošel si velmi obtížným obdobím, které bych nikomu nepřál. Jsme tu všichni kolem něj a on je s námi. A to je ta nejdůležitější věc. Budeme-li brát na vědomí to, co jsem si o něm přečetl v posledních několika dnech, ukazuje to na nedostatek respektu. Je mi líto, že to tak musím říct.“

James Allison je extrémně silný muž, ale náhlá ztráta manželky, se kterou má tři děti a která zemřela na meningitidu, byla nesnesitelná a většina jeho vrstevníků ve formuli 1 s ním soucítila. Allison strávil nějaký čas ve Velké Británii, poté se v dubnu vrátil k práci a byl strůjcem dalšího vývoje vozu Ferrari, který vyústil v navýšení výkonu viditelného minulý víkend v Montréalu.

Osmačtyřicetiletý Allison je považován za jednoho z nejlepších inženýrů a lídrů v oblasti techniky v tomto sportu. V začátcích se učil od Rosse Brawna, působil v Benettonu, později v Renaultu a u Ferrari, kde již pod vedením Brawna vytvářel bezkonkurenční vozy pro Michaela Schumachera.

Společně s Adrianem Neweym a Paddym Lowem je pravděpodobně tím nejcennějším technickým inženýrem ve formuli 1. Poptávka také roste po Jamesi Keyovi, který v současné době pracuje pro Toro Rosso. Red Bull ale dal jasně najevo, že toho nikam nepustí.

Pokud se opravdu potvrdí, že Allison odchází z Itálie zpět do Velké Británie, bude to obrovská ztráta pro Ferrari, kterou nebude tak snadné nahradit. Jde navíc i o Allisonovy silné vazby se dvěma konstruktéry podvozku a motoru, Simonem Restou a Mattiou Binottim, ze kterých je schopný dostat maximum.

Je ale pravdou, že Ferrari v minulosti po zkušenostech s Aldo Costou zjistilo, že skvělý návrhář nemusí nutně být tím pravým technickým ředitelem. Jde o práci vůdce technického týmu, je nutné vědět koho oslovit, kde a jak využít veškerý potenciál – a Allison tuto pozici převzal od Brawna ve velkém stylu.

Scuderia má v záloze třeba Jocka Cleara, který má na starosti hlavní operace v týmu. Jeho přítomnost je znát již od začátku sezóny, kdy přišel od Mercedesu. Ví, jak fungují určité procesy přímo v Mercedesu. Strategie, kterou Ferrari použilo v Kanadě, nese jeho rukopis. Tým pocit, že jediným způsobem, jak vyhrát závod, byla volba agresivního přístupu.

Ferrari nedokázalo konkurovat Stříbrným šípům na měkkých pneumatikách, takže i když Vettel v prvním stintu vedl, nebylo moc pravděpodobné, že vyhraje tím, že udělá to stejné co Hamilton. Rozhodnutí bylo dostat Mercedes do pozice, kdy by potřeboval zareagovat na Ferrari. Německý tým se uchýlil k jedné zastávce v boxech, která prý nebyla původním plánem. Hamilton dokázal maximálně využít pneumatiky ve svém druhém stintu a uhájil tak vítězství.

Allisonovo jméno bylo okamžitě spojeno s přechodem zpět do Enstone (sídlo Renaultu), které je v těsné blízkosti jeho rodinného domu v jižním Oxfordu. Fred Vasseur působí v týmu jako šéf a Bob Bell dohlíží na technickou stránku a vývoj. Tam by jistě byl prostor i pro Allisona.

Čas ukáže, zda Allison zůstane ve Ferrari, nebo zamíří zpět do rodné země. Je ale pravdou, že v Kanadě bylo mnoho lidí na vysokých postech, kteří otevřeně hovořili o návratu Allisona do Velké Británie. O to víc to vypadá, že nejde jen o spekulace novinářů.

Čtěte dále: Ferrari přiznává pochybení ve strategii. Vettel neměl daleko ke kurióznímu incidentu

Allison se současným šéfem týmu Arrivabenem. Foto: f1fanatic.co.uk

Text: Roman Havel

Diskuse k článku

Napsat komentář