Analýza: Jak se Ferrari znovu dotáhlo na Mercedes?

Scuderia se v Kanadě po třech nevydařených kvalifikačních pokusech v řadě opět vrátila na dostřel Mercedesu, když Sebastian Vettel ztratil ze třetího místa na prvního Hamiltona jen 0,178. V čem spočívá nárůst formy italské stáje? Ta strávila týdny přemýšlením, proč se předchozí kvalifikace nevyvíjely podle jejích představ. Současně se také snažila najít lepší způsob, jak pracovat s pneumatikami,…

Štítky: Ferrari kvalifikace Mercedes Zveřejněno 12. 06 2016 — Lukáš Štěrovský

Scuderia se v Kanadě po třech nevydařených kvalifikačních pokusech v řadě opět vrátila na dostřel Mercedesu, když Sebastian Vettel ztratil ze třetího místa na prvního Hamiltona jen 0,178. V čem spočívá nárůst formy italské stáje?

Ta strávila týdny přemýšlením, proč se předchozí kvalifikace nevyvíjely podle jejích představ. Současně se také snažila najít lepší způsob, jak pracovat s pneumatikami, které identifikovala jako největší problém.

Poslední kapkou kvalifikační marnosti byla Velká cena Monaka, kdy Ferrari už ve třetím závodě v řadě nedokázalo zrychlit ve třetí části, zatímco soupeři činili právě to. Italský tým přišel se zajímavým vysvětlením. Problém není v manipulaci s tlaky pneumatik, jak se domnívali některé experti, ale v přípravě pneumatik před samotnou kvalifikací.

V Montréalu jezdci dostali detailní pokyny ohledně toho, jak přesně zahřát pneumatiky před rychlým kolem. A výsledek? Vettel, který měl stejně jako Räikkönen v předcházejících podnicích problém zrychlit v závěrečném kvalifikačním segmentu, zlepšil svůj čas skoro o vteřinu (z 1:13,857 na 1:12,990)!

Kolega Räikönen zaznamenal zlepšení alespoň o tři desetiny, hodně však ztratil ve vlásence (zatáčka číslo deset), kde se mu neustále blokovala přední kola. Vliv na výkonnost vozů z Maranella bude mít určitě i nové turbodmychadlo a hlavně přepracované zadní zavěšení.

Toho, že Ferrari pracuje poněkud odlišným způsobem, si všimlo i Pirelli. Šéf jeho divize motorsportu Paul Hembery prozradil: „Od Seba to bylo skvělé kolo. Myslím, že šlo zpozorovat odlišný přístup. Jejich out-lap (kolo po vyjetí z boxů) bylo mnohem víc na krev než kdykoliv předtím. Podle mého na to ve Ferrari hodně tlačili už v out-lapu.

V nastavení vozu se podle všeho hodně soustředili na předek. Dostat teplotu do předních pneumatik byla pro některé týmy velká výzva a Ferrari na tom evidentně úspěšně zapracovalo,“ dodal Hembery.

Spokojenost se sobotním účinkováním neskrýval ani sám Sebastian Vettel. „Myslím, že jsme měli na první místo. Jako jezdec vždycky cítíte, že někde máte rezervu. S posledním kolem jsem byl obecně spokojený, i když jsem možná byl moc agresivní v zatáčce deset a naopak ne dost chamtivý v šesté zatáčce. Ale jsem šťastný.

Chtěl jsem se dostat pod minutu a třináct vteřin, protože jsem věděl, že to bude blízko Mercedesu. Splnil jsem to, avšak nestačilo to. Ale auto je skvělé, pokročili jsme s ním. Jsem velmi šťastný s tím, jak se víkend vyvíjí. Podařilo se nám zlepšit se přes noc z pátku na sobotu. Obecně se cítím velmi dobře a hodně jsem si kvalifikaci užil. Otřel jsem se i o Zeď šampionů – abych to už nemusel dělat zítra,“ smál se německý pilot.

I přes zlepšení však Ferrari chce vidět, jak na tom výkonnostně bude ve vysokých teplotách – které pravděpodobně přijdou už v Baku příští víkend. V případě, že Scuderia uspěje, je možné, že se ještě navrátí do bojů o celkový titul?

Čtěte dále: Boj o pole position nejlépe zvládl Hamilton. Ferrari nové turbo nepomohlo, ale neztrácí moc

Diskuse k článku

Napsat komentář