Ferrari přiznává pochybení ve strategii. Vettel neměl daleko ke kurióznímu incidentu

Scuderia se v Kanadě připravila o vítězství další strategickou chybou. Alespoň to si myslí její šéf Maurizio Arrivabene. Sebastian Vettel však jako podstatnější příčinu vidí zkrátka větší rychlost Lewise Hamiltona. V podání Němce to zpočátku závodu vypadalo více než dobře. Po startu se totiž přehnal přes oba mercedesy a už v nájezdu do úvodní zatáčky byl…

Štítky: Ferrari Zveřejněno 13. 06 2016 — Lukáš Štěrovský

Scuderia se v Kanadě připravila o vítězství další strategickou chybou. Alespoň to si myslí její šéf Maurizio Arrivabene. Sebastian Vettel však jako podstatnější příčinu vidí zkrátka větší rychlost Lewise Hamiltona.

V podání Němce to zpočátku závodu vypadalo více než dobře. Po startu se totiž přehnal přes oba mercedesy a už v nájezdu do úvodní zatáčky byl na prvním místě, které si bez větších potíží držel i nadále.

Klíčový okamžik nastal v devátém kole, kdy po odstoupení Jensona Buttona byl spuštěn režim virtuálního safety caru. Obě ferrari zajela do boxů a nasadila (v celém závodě prakticky jako jediná) červenou, super-měkkou sadu, která rovněž znamenala strategii dvou zastávku v boxech. Jako rychlejší se ale ukázal jeden pit stop. Pro Vettela z toho nakonec bylo druhé místo, pro Räikkönena šesté.

„Přecenili jsme degradaci pneumatik. To je důvod, proč jsme je povolali tak brzy, a byla to chyba,“ nehledal výmluvy šéf stáje Maurizio Arrivabene. „Nebudeme dělat z komára velblouda. V neděli jsme prostě chybovali.“

Přestože Vettel poslední dobou projevoval určité známky nespokojenosti, v Kanadě po závodě vyzařoval optimismus. „Nejsem fanoušek nějakého obviňování někoho a něčeho. Degradace prostě nebyla tak vysoká, jak jsme čekali. Problémem taky bylo, že Lewis byl prostě moc rychlý. Myslím, že jsme měli skvělý víkend. Předvedli jsme fantastický start.

Tlačil jsem na to celý závod. Brzy jsme přešli na jinou strategii, jenže Lewis zůstal na dráze a čekal, jak na tom budou pneumatiky. Ty vydržely o něco déle, než jsme předpokládali. Kvůli tomu bylo těžké se na nové směsi přiblížit, ale celkově to pro nás byla dobrá Grand Prix. Posledních pár závodů jsme neměli tempo, teď jsme však viděli skutečný potenciál vozu. Byla to opravdu zábava.“

Vettel však během závodu předvedl i několik probrzdění a drobných chyb. Jedné takové se dopustil už na začátku závodu a její příčina je vskutku kuriózní. „Sledoval jsem stopu v první zatáčce a uviděl pár racků, jak si úplně v pohodě sedí na dráze! Pak se mi zablokovala kola.

Jsem závodní pilot, takže si musím najít nějakou výmluvu. Dva racci v první zatáčce! Hamilton, který jel za mnou, kvůli nim ani nepřibrzdil, za to byste mu měli vyčinit,“ smál se po závodě dobře naložený Vettel.

Kimi Räikkönen měl potíže s udržením teploty a tím pádem i adheze pneumatik hlavně v době, kdy musel kvůli jejich šetření zvolnit.

Čtěte dále: Hamilton se obával o pneumatiky, naštvaný Rosberg zase o palivo

Kanada opět nabídla zvěrstvo na trati. Foto: skysports.com

Kanada opět nabídla zvěrstvo na trati. Foto: skysports.com

Diskuse k článku

Napsat komentář