McNish je pro silnější motory a těžší ovladatelnost vozů

Allan McNish podporuje zvýšení výkonu motorů na 1000 koní a je pro těžší ovladatelnost vozů při zachování stávající bezpečnosti.

2 Štítky: Allan McNish Pohonné jednotky Zveřejněno 10. 01 2015 — Filip Fikejz

Allan McNish podporuje zvýšení výkonu motorů na 1000 koní a je pro těžší ovladatelnost vozů při zachování stávající bezpečnosti.

Bývalý jezdec formule 1 a trojnásobný vítěz 24 hodin Le Mans z let 1998, 2008 a 2013 Allan McNish podporuje zvýšení výkonu motorů v F1 na tisíc koní plánované na rok 2017. Podle skotského pilota bude divácky zajímavější, když se vozy F1 budou řídit obtížněji.

„Je to show. Myslím, že moderní vozy F1 mají příliš široké pracovní okno. Říkám to proto, že loni při testech v Silverstone byli tři ze čtyř nováčků hned velmi rychlí,“ připomněl na výročním setkání Autosport International. „Vždycky se může objevit někdo mimořádný jako Kimi Räikkönen, který přišel z formule Renault, věřím i Maxu Verstappenovi z formule tři, ale nevěřím, že (každý rok) najdete tři nebo čtyři takové.“

Proto si McNish myslí, že vozy by se měly řídit obtížněji. Jednou z možností jak toho dosáhnout je zvýšení výkonu motorů. „Pro rok 2017 se mluví o tisíci koní, ale mělo by to být také fyzicky náročnější. Dnes je to mnohem jednodušší, než bývalo,“ připomíná. „Dřív jste museli opravdu pracovat. Vzpomeňte si na Nigela Mansella a jeho éru, museli jste vynaložit sílu, tak už to teď není. Je to o strategii a efektivitě, je třeba to vyvážit.“

McNish zdůraznil, že je nutné vyvážit obtížnost ovládání, zachování bezpečnostních standardů a zajištění atraktivity pro diváky. „Nechcete diváky někde v jiném regionu, ale chcete je co nejblíže tomu, kam se mohou dostat, a vnímat je, protože právě oni dodávají vášeň a atmosféru,“ uvedl.

Rodák z Dumfries ukončil kariéru po sezoně 2013, ve které se podílel na výhře v závodě 24 hodin Le Mans a triumfu v šampionátu sportovních vozů. Ve formuli 1 závodil v roce 2002 za Toyotu, jinak v letech 1990 až 2003 působil jako vývojový a testovací jezdec McLarenu, Benettonu, Loly, Toyoty a Renaultu. V současnosti je komentátorem BBC a při závodech F1 se příležitostně objevuje také v roli sportovního komisaře.

Diskuse k článku

Napsat komentář