Porsche potvrdilo, že se do F1 v nejbližší době nechystá

Wolfgang Hatz z vedení Porsche potvrdil, že pro automobilku jsou zajímavější sportovní vozy.

2 Štítky: Porsche Zveřejněno 10. 01 2015 — Filip Fikejz

Wolfgang Hatz z vedení Porsche potvrdil, že pro automobilku jsou zajímavější sportovní vozy.

Čas od času se objevují spekulace, že by mohl koncern Volkswagen prostřednictvím značek Audi či Porsche vstoupit do formule 1. U Porsche, které se loni vrátilo do nejvyšší kategorie vytrvalostních závodů, znovu potvrdili, že se do F1 momentálně nechystají.

„Formule jedna nikdy nebyla naším tématem a ani nebude,“ řekl Wolfgang Hatz z managementu stuttgartské automobilky pro Auto Motor und Sport. „Le Mans je pro nás atraktivnější, je tu čím dál víc soupeřů a je blíž silničním vozům.“

Porsche nasazovalo v F1 vlastní tým v letech 1961 až 1962. Dan Gurney a Jo Bonnier pro něj roku 1961 získali třetí místo v Poháru konstruktérů. Američan pro německý tým vyjel v průběhu dvou let pět pódií, největším úspěchem byla výhra ve Velké ceně Francie v Rouenu roku 1962. Porsche se poté přesunulo do jiných odvětví motorsportu, která byla blíž silničním vozům, zejména do sportovních a cestovních vozů či rallye.

V osmdesátých letech se Porsche vrátilo do F1 jako dodavatel šestiválcových turbomotorů TAG na míru pro McLaren. A jednalo se o úspěšné partnerství. Niki Lauda a Alain Prost v letech 1984 až 1986 získali dohromady tři tituly mistra světa jezdců a dva Poháry konstruktérů. Po sezoně 1987 Porsche F1 znovu opustilo.

Naposledy se stuttgartská automobilka vrátila roku 1991 s dvanáctiválcovými motory pro tým Footwork Arrows, ale jezdci Michele Alboreto, Alex Caffi a Stefan Johansson měli potíže dokonce kvalifikovat se do závodu. Spolupráce tak skončila ještě v první polovině sezony.

Porsche chce ve sportovních prototypech navázat na svých šestnáct výher závodu 24 hodin Le Mans. Trojice Marc Lieb/Romain Dumas/Neel Jani zaznamenala na závěr sezony triumf v Sao Paulu a celkově obsadila třetí místo.

Diskuse k článku

Napsat komentář