McLaren si splnil cíl – dokončil závod. Button byl penalizován

Napotřetí to již týmu z Wokingu vyšlo. Oba piloti viděli cíl. Jenson Button si vysloužil penalizaci za kolizi s Maldonadem.

Štítky: Fernando Alonso Jenson Button McLaren Zveřejněno 12. 04 2015 — Michal Mikoláš

Napotřetí to již týmu z Wokingu vyšlo. Oba piloti viděli cíl. Fernando Alonso tolik kol v kuse ještě v letošním voze nejel. Jenson Button si vysloužil penalizaci za kolizi s Maldonadem.

Vozy McLaren-Honda mají k bodům stále daleko. Cíl stanovený pro GP Číny však splnily. Oba jezdci viděli cíl. Fernando Alonso si 55 najetých kol velmi cení. Týmu totiž významně pomohou v poznávání a vývoji vozu.

„Nebyl to zrovna nejjednodušší závod. Na začátku jsme nebyli moc rychlí, pak jsme měli trable s aerodynamikou. Zpomalilo mě to v prostředním stintu. Na měkčí směsi se to ale zlepšilo a ke konci závodu jsem mohl jet rychleji. Abychom z tohoto auta mohli dostat maximum, musíme ho o mnoho lépe poznat.

Dnešní odpoledne v tomto ohledu bylo velice užitečné. Umožnilo nám monopostu lépe porozumět. I pro mě osobně to bylo užitečné. V zimě jsem s tímhle autem v kuse odjel maximálně dvanáct kol. V Malajsii to bylo 22 okruhů, zde se podařilo dojet do cíle. Je to rozhodně krok kupředu. Snad v Bahrajnu předvedeme další zlepšení,“ doufá Alonso.

Jenson Button se v závodě blýskl pohledným soubojem s Pastorem Maldonadem. Bitva obou jezdců ovšem neskončila ideálně. Button byl označen za viníka kolize, obdržel jeden trestný bod a v oficiálním pořadí závodu byl odsunut o jednu pozici, tedy na čtrnácté místo.

„Nebylo to tak špatné. Pořád bojujeme na konci pole, což je škoda, ale pozitivní je, že se zlepšujeme. Můj prostřední stint a měkčí směsi nebyl zlý. Na měkkých pneumatikách to všeobecně docela šlo. Tvrdší směs v posledních kolech byla oproti tomu zrádnější. Nepomohl také provoz na trati a modré vlajky. Pneu kvůli tomu ztrácely teplotu.

Co se kolize s Pastorem týče, myslel jsem si, že je na vnitřku dostatek místa. Kolize je něco, čemu se vždy chcete vyhnout. Špatně jsem to odhadl. Do Bahrajnu jedeme v lepší formě. Tamní okruh nám svým profilem moc nesedí, a tak si větší zlepšení slibujeme od návratu do Evropy. Potřebujeme se ale zlepšovat v každém závodě, naše ztráta je stále příliš velká,“ přiznává Button.

Diskuse k článku

Napsat komentář