Kvalitní pneumatiky nejsou zárukou skvělého závodění, myslí si Stoffel Vandoorne
Belgický závodník se rozhovořil o svých dojmech z japonské formule Super, která oproti formuli 1 nabízí trvanlivé pneumatiky s výbornou přilnavostí. Podle testovacího pilota McLarenu něco takového ale nezaručuje skvělé závodění. Úřadující šampion série GP2 Stoffel Vandoorne, který současně plní roli testovacího jezdce McLarenu a také závodí v japonské formuli Super, má díky startu v bahrajnské Grand…
Belgický závodník se rozhovořil o svých dojmech z japonské formule Super, která oproti formuli 1 nabízí trvanlivé pneumatiky s výbornou přilnavostí. Podle testovacího pilota McLarenu něco takového ale nezaručuje skvělé závodění.
Úřadující šampion série GP2 Stoffel Vandoorne, který současně plní roli testovacího jezdce McLarenu a také závodí v japonské formuli Super, má díky startu v bahrajnské Grand Prix ideální možnost porovnat navzájem jednotlivé série.
„Upřímně, závody ve formuli Super nejsou nijak záživné. Při prvním startu na Suzuce jsem měl dobrý start, byl jsem třetí a padesát kol jsem tlačil na kluka, co byl přede mnou. Nemohl jsem ale udělat vůbec nic.
Je super, když můžu jet s vozem naplno každé kolo, ale takové závodění není pěkné. Je velmi těžké předjíždět, protože pneumatiky drží moc dobře. Ve formuli 1 lze někdy vidět rozdíl mezi vozy klidně tři sekundy na kolo, a to když někdo s čerstvými pneumatikami dohání někoho na starých gumách. Pak je předjíždění snadnější.
Formule Super se moc hezky řídí, zvláště v kvalifikacích, kdy máte k dispozici spoustu přilnavosti, ale závodění jako takové není vzrušující. Nicméně jízda člověku připadá velmi, velmi rychlá.
Bylo by zajímavé svézt se s japonskou formulí na některých tratích v Evropě a porovnat časy na kolo. To můžeme zkusit jedině v Suzuce. Myslím, že rozdíl by nebyl velký. Jízda skutečně působí velmi rychlým dojmem. Vůz je lehký a pneumatiky dobré. Někdy mám pocit, že jsme co do výkonu poddimenzováni s ohledem na to, jak velký přítlak máme.
Maximální rychlost není moc vysoká, v Suzuce to bylo něco kolem 280 km/h. Závodění by asi bylo lepší s trochu vyšším výkonem,“ prozradila belgická vycházející hvězdička, která je pro příští rok spojována se závodní sedačkou u McLarenu.
Čtěte dále: Komentář: Dnešní pneu F1, to je jak fotbalisté bez kopaček
Diskuse k článku