Grosjean: Nový přístup Haasu přinese úspěch
Romain Grosjean věří, že jeho nový tým Haas bude už ve své první sezóně maximálně konkurenceschopný. Američané prý k formuli 1 přistupují zcela novým způsobem, který by měl zabránit tomu, aby stáj potkal typický osud nových týmů, které si po dlouhá léta vybírají nováčkovskou daň. Francouz byl na úterní tiskové konferenci potvrzen jako první ze dvou pilotů…
Romain Grosjean věří, že jeho nový tým Haas bude už ve své první sezóně maximálně konkurenceschopný. Američané prý k formuli 1 přistupují zcela novým způsobem, který by měl zabránit tomu, aby stáj potkal typický osud nových týmů, které si po dlouhá léta vybírají nováčkovskou daň.
Francouz byl na úterní tiskové konferenci potvrzen jako první ze dvou pilotů pro ročník 2016, což znamenalo ukončení čtyřletého angažmá u Lotusu. Devětadvacetiletý pilot věří, že americká stáj se vyhne scénáři, který v královně motosportu nastal u většiny nových týmů během posledních let: ty nebyly schopné se zlepšovat a oprostit se od chvostu startovního pole.
„Je to klasická otázka, kterou dostanete na začátku roku. Je těžké na ni odpovědět, i když znáte svůj tým, ještě těžší to ale je v případě, kdy jste v novém týmu a poprvé s novým vozem,“ předkládá Grosjean svoji odpověď na otázku, na jakých příčkách ho v příští sezóně budeme vídat.
„Z toho, co jsem viděl, bychom měli postupovat vpřed bez problémů, se kterými se nové týmy potýkají. To bylo součástí mých úvah v době rozhodování. Myslím, že by bylo vážně dobré získat pár bodů zpočátku sezony pro nový americký tým, který má za sebou velkou podporu. K formuli 1 mají nový přístup, takový, který bude fungovat,“ věří francouzský pilot.
Pro něj bude nové angažmá prvním přestupem ve formuli 1 vůbec. Předtím jezdil jen za Renault, který se později proměnil v Lotus. „V Enstone jsem strávil deset let, a bylo by snadné tam zůstat. Na druhou stranu chci vyhrávat závody, šampionáty. Podle mého je vstup do Haasu dobrým krokem k tomu, abych to uskutečnil,“ tvrdí Grosjean.
Toho může těšit například fakt, že americký tým si zajistil smlouvu s Ferrari na motory a další klíčové komponenty. Týmový majitel Gene Haas navíc potvrdil, že vyjma startu v nadcházejícím roce stáj už začíná seskupovat plány pro rok 2017, kdy budou platit nové technické regule. Podobné fiasko jako v případě USF1, který měl nastoupit do sezóny 2010, by tak nemělo nastat.
„Naším prvořadým cílem je ukázat, že jako americký výrobce můžeme soutěžit v nejvíce konkurenceschopné závodní sérii na světě. Pro dosažení tohoto cíle uděláme cokoliv, takový je náš směr. Když jsme začali, netvrdili jsme, že ,jsme tu jako Američané a budeme to dělat americkým způsobem‘. Cílem je závodit s konkurenceschopnými týmy, a dostat auto na startovní rošt, ať to stojí cokoliv,“ nastiňuje Gene Haas svoji vizi.
„A až se tam dostaneme, nezačneme teprve s vývojem vozu. Budeme připraveni soutěžit, auto bude dokončené. Ke konci roku chceme už začít pracovat na monopostu pro sezonu 2017, takže jsme o něco napřed, než byly jiné nové týmy v minulosti,“ doplnil majitel nového týmu.
Diskuse k článku