McLaren ztratil profesionalitu
Na kontě má spoustu titulů, přesto je dnes McLaren pouhým stínem bývalého top týmu. Nezměnila to ani obnovená spolupráce s Hondou. Dočkáme se světla na konci tunelu? Kde se ale stala chyba? Jen v nové éře turbo motorů vinu nehledejme. Musí za tím být i něco více. Alespoň to si myslí uznávaný odborník Gary Anderson. Stroj na…
Na kontě má spoustu titulů, přesto je dnes McLaren pouhým stínem bývalého top týmu. Nezměnila to ani obnovená spolupráce s Hondou. Dočkáme se světla na konci tunelu?
Kde se ale stala chyba? Jen v nové éře turbo motorů vinu nehledejme. Musí za tím být i něco více. Alespoň to si myslí uznávaný odborník Gary Anderson. Stroj na vítězství se nezadrhne ze dne na den. Ozdobou McLarenu byla jeho poctivá práce na těch nejmenších detailech, které ve výsledku přinášely kýžené ovoce. Ale zdá se, že s odchodem Martina Whitmarshe odešlo i ono kouzlo. S odstupem času se tedy právě Whitmarsh jeví rovněž jako takový malý detail, jež se podepisoval pod týmové úspěchy. Ačkoliv nelze snižovat důležitost práce současného šéfa týmu Érica Boulliera, podle Andersona pod jeho taktovkou připomíná McLaren v kooperaci s Hondou spíše bludnou ovci s ještě trudnějšími postoji.
V týmu převažující negativní nálady jen podtrhují tuto situaci. Frustrovaní piloti si již nedávají tolik pozor na jazyk a odtajňují nám nové a nové známky této spletité cesty. Anderson také spolupracoval s Hondou, když společně psali historii týmu Jordan a má tak bohaté zkušenosti v jejích postupech. Motor Hondy tedy nevidí v tak zářivé zbroji jak si ji vysnil Ron Dennis. Samozřejmě tomu nenapomohla ani pravidla a omezení týkající se rozvoje, ale i tak se jedná o otřesný výsledek hodný GP2. Zde je vina na straně špatně fungujícího ERS a proto vozy McLarenu na trati připomínají ploužící se koráb. To ukazuje jak je Honda na hony vzdálená pochopení tohoto problému. V Japonsku jsou na začátku maratónu vývoje a nic proto nenasvědčuje tomu, že by do příští sezóny nastupoval McLaren s vyššími ambicemi. Známky výrazného pokroku tak i Anderson vidí zahalené v typickém tokijském smogovém příkrovu.
“Tým, který já nyní vidím, se potácí v problémech. Ztratil totiž svou profesionalitu,” uvedl doslova Gary Anderson.
Pohled na současnou situaci je tedy žalostný. Sedmnáct bodů získaných ve čtrnácti odjetých cenách a z toho deset jich přidal Fernando Alonso dílem náhody v chaotické Grand Prix Maďarska. To znamená devátou pozici v poháru konstruktérů a i osmibodový náskok Sauberu, zdá se před zbývajícími cenami dostatečný. Zda dojde k prozření týmu si ale netroufá tipovat ani samotný Anderson.
Gary Anderson je uznávaným odborníkem ve formuli 1. Pomohl týmu Jordan do F1 jako jeho technický ředitel a byl také u prvního vítězství této stáje, které si připsal Damon Hill v roce 1998 na trati ve Spa. Poté se přesunul do týmu Stewart Grand Prix, který se později přejmenoval na Jaguar. Nyní je napůl v důchodu a působí jako konzultant a redaktor.
Diskuse k článku