FIA by měla být mnohem tvrdší ohledně limitů tratě, zní z Red Bullu
Jezdec a týmový šéf Red Bullu Daniel Ricciardo a Christian Horner se shodli na tom, že pravidla určující tresty za porušení limitů trati by měla být přísnější. Únikové zóny z asfaltu prý nemají smysl, protože jezdci nezaplatí za své chyby, když vyjedou z trati a vlastně si cestu ještě díky nezměněnému povrchu zkrátí. Podobný případ byl k vidění…
Jezdec a týmový šéf Red Bullu Daniel Ricciardo a Christian Horner se shodli na tom, že pravidla určující tresty za porušení limitů trati by měla být přísnější.
Únikové zóny z asfaltu prý nemají smysl, protože jezdci nezaplatí za své chyby, když vyjedou z trati a vlastně si cestu ještě díky nezměněnému povrchu zkrátí. Podobný případ byl k vidění v Mexiku, když Lewis Hamilton po probrzdění získal výhodu, jelikož projel travnatou únikovou zónou celou zatáčku před druhým Nikem Rosbergem a nebyl penalizován.
Když v posledních kolech závodu Max Verstappen bránil třetí pozici před útočícím Sebastianem Vettelem, probrzdil na stejném místě jako Hamilton, na trať se vrátil před Němcem, a nevrátil mu pozici, za což byl později komisaři potrestán.
I když mladý Nizozemec trest nakonec obdržel, obdržel ho zřejmě pozdě, protože kdyby na trati před sebe Vettela pustil, jak mu bylo nařízeno, nestal by se další velký incident mezi právě Sebastianem Vettelem a Danielem Ricciardem.
„Líbí se mi kačírky a štěrkové únikové zóny, protože to je opravdu děsivé. I když štěrk většinou projedete, ztratíte více času a máte špínu na pneumatikách, takže to je trestem samo o sobě. Nelíbí se mi, že jezdec se může bránit, chybovat a probrzdit, zkrátit si cestu a pokračovat bez penalizace. To, co udělal Lewis v první zatáčce nebylo v pořádku.
Horner a Ricciardo by uvítali více štěrkových zón. Vyřešily by se tak problémy s porušováním limitů trati a následnými penalizacemi. pic.twitter.com/HkcJWCIs0V
— GPF1 (@GPF1cz) 5. listopadu 2016
Start je nejdůležitější část v závodu a když v první zatáčce chybujete natolik jako on, měli byste zaplatit více,“ říká Ricciardo.
Mezinárodní automobilová federace přišla s určitými novými pořádky ohledně limitů, sportovní komisaři byli velmi přísní například na Red Bull Ringu nebo v Silverstonu. Na druhou stranu třeba v Austinu si jezdci v určitých částech okruhu s nějakými bílými čárami vůbec hlavu nedělali a k žádnému trestu nikdo z nich nepřišel. Následuje prohlášení šéfa Red Bullu Hornera.
„O štěrkových únikových cestách se teď hodně diskutuje, protože když se do ni dostanete, ztratíte velké množství času nebo ze závodu vypadnete. Štěrk by měl být v zatáčkách jako ta první v Mexiku, protože travnaté a asfaltové únikové cesty vás spíše zvýhodní.
Na tento problém existuje hodně úhlů pohledu, v čem byl Maxův manévr odlišný od toho, co udělal Lewis Danielovi v Monaku nebo minule v Mexiku? Nyní musíme spoléhat na verdikt komisařů. Kdyby tam byl štěrk, jezdec je potrestán okamžitě a není potřeba o ničem diskutovat, je to jednoduché,“ říká dlouholetý šéf Red Bullu Christian Horner.
Čtěte dále: Red Bull: Verstappen nemá za úkol ulehčovat situaci mercedesům
Diskuse k článku