„Ferrari potřebuje lepšího jezdce“. Vettel se dostal pod ostrou palbu kritiky od italského tisku
Italskému tisku pomalu dochází trpělivost a po ódách na Vettela v minulém roce jej letos vystavil solidní kritice. Hlavně po posledním závodě v Malajsii. S ohledem na ztrátu formy Ferrari ve druhé polovině sezony, kdy se před italskou stáj dostal i Red Bull, Vettel musí častěji odolávat tlaku kolegy Räikkönena, namísto toho, aby se pokoušel nahánět mercedesy v boji…
Italskému tisku pomalu dochází trpělivost a po ódách na Vettela v minulém roce jej letos vystavil solidní kritice. Hlavně po posledním závodě v Malajsii.
S ohledem na ztrátu formy Ferrari ve druhé polovině sezony, kdy se před italskou stáj dostal i Red Bull, Vettel musí častěji odolávat tlaku kolegy Räikkönena, namísto toho, aby se pokoušel nahánět mercedesy v boji o vítězství.
To má za následek nechvalný výsledek – Němec kupí chyby. V poslední době se hned dvakrát zapletl do kolize v první zatáčce. V Belgii si potykal právě s právě parťákem Räikkönenem, v Malajsii si zase naivně vyšlápl na Nika Rosberga.
Verstappen, kolem kterého se v Malajsii Vettel při sprintu do první zatáčky prohnal, jej označil jako „idiota“. Niki Lauda zase prohlásil, že Vettel je v krizi. Ke kritice čtyřnásobného šampiona se nyní přidává i italský tisk.
„Už je jasné, že Ferrari urgentně potřebuje úspěšného pilota,“ píše milánský deník Corriere della Sera. „Čím více se Red Bull zlepšuje, tím více je Vettel k nepoznání.“
V La Repubblice se zase italští fandové dočtou, že: „Vettel byl známý pro své gesto s ukazováčkem a široký úsměv. Teď se ale nesměje.“
Sebastian Vettel se omluvil Niku Rosbergovi za incident z první zatáčky Grand Prix Malajsie. pic.twitter.com/wGY7bQaznW
— GPF1 (@GPF1cz) 3. října 2016
„Potopilo Maranello nejlépe placeného jezdce Ferrari v historii, nebo Vettel ztratil talent a rychlost?“ táže se zase deník Roman.
Podle Corriere dello Sport Vettelova hrubka ze Sepangu nebyla ojedinělá. „Je smutné vidět, že nepřijímá zodpovědnost za své chyby,“ dodávají noviny.
Nitku suchou na Vettelovi nenechal ani plátek La Gazzetta dello Sport. „Seb je v krizi, ale je to taky chyba Ferrari.“
Německý závodník byl podle sportovních komisařů viníkem postartovní kolize v Malajsii. Na Suzuce tak klesne o tři pozice na roštu. „Nechci o tom mluvit, je to rozhodnutí komisařů,“ prohlásil šéf týmu Mauruzio Arrivabene, jehož setrvání u stáje bylo hlavně během léta žhavým tématem.
Podle bývalého jezdce F1 Roberta Doornbose se Vettel možná příliš namlsal v prvním roce s Ferrari, kde se už ve druhém závodě dočkal premiérového vítězství ve Scuderii. „S jeho talentem není nic špatně, ale od čtyřnásobného mistra byste zkrátka čekali víc. Možná si jen začíná být vědom toho, že ve Ferrari nemůže změnit všechno.
Alonso má za sebou pět neúspěšných sezon. Vettel už ve druhém roce, kdy nemá šanci bojovat o titul, vypadá, že ztratil něco ze svojí formy. Navíc ho přeskočil jeho starý tým Red Bull a v Sepangu minulý rok Sebastian vyhrál,“ zamýšlí se Doornbos nad možnou příčinou ukvapeného manévru pilota Ferrari z první zatáčky.
Čtěte dále: Proč se Red Bull v Malajsii neuchýlil k týmové režii?
Diskuse k článku