Proč se Red Bull v Malajsii neuchýlil k týmové režii?

Šéf rakouské stáje, která v Sepangu získala double, vysvětluje důvody, proč nechal své jezdce volně bojovat v prostřední fázi závodu. Pro Red Bull to byla nelehká chvíle. Max Verstappen v prostřední fázi závodu na odlišné strategii naháněl Lewise Hamiltona, do cesty se mu ale připletl Daniel Ricciardo, za kterým Nizozemec ztrácel čas, který potřeboval stáhnout z náskoku Brita.…

Štítky: Red Bull Týmová režie Zveřejněno 3. 10 2016 — Lukáš Štěrovský

Šéf rakouské stáje, která v Sepangu získala double, vysvětluje důvody, proč nechal své jezdce volně bojovat v prostřední fázi závodu.

Pro Red Bull to byla nelehká chvíle. Max Verstappen v prostřední fázi závodu na odlišné strategii naháněl Lewise Hamiltona, do cesty se mu ale připletl Daniel Ricciardo, za kterým Nizozemec ztrácel čas, který potřeboval stáhnout z náskoku Brita. Tým dal oběma jezdcům volnou ruku a dramatický souboj mohl začít – přestože by pro Red Bull bylo mnohem snazší nakázat Australanovi, aby před sebe Verstappena pustil.

„V ten moment bylo jasné, že Max dojede závod na tvrdé sadě. U Daniela, který stavěl ve dvaadvacátém okruhu, to nebylo úplně jasné, hodně jsme se s ním o to přes rádio bavili. Jeho první reakce byla taková, že závod na dané směsi dokončí. Takže proto jsme jezdcům nechali volné ruce ve vzájemném souboji. Jedinou instrukcí bylo, ať se navzájem respektují,“ prozradil Christian Horner.

„Je to něco, o čem jsme se bavili už ráno – aby si navzájem nechávali prostor. Ukázali skvělé závodění kolo na kolo, ale po celou dobu se vzájemně respektovali, stejně jako ukázali respekt ke stovkám zaměstnancům Red Bullu, které reprezentují.“

Vzájemný souboj jezdců rakouského týmu mohl Verstappena zpomalit natolik, že by přišel o první místo ve prospěch Hamiltona, který měl volnou trať. Podle Hornera by ale něco takového stejně časem nastalo, takže nebyl důvod nabídnout Verstappenovi volnou trať bez boje.

„Věděli jsme, že Lewis bude ještě stavět. Kdyby si pak vzal nepoužitou sadu, stejně by nás předjel. Takže v tomto momentu jsme neřešili, jestli získáme výhodnější pozici na trati. Mnohem více jsme byli zaměřeni na situaci za námi. A samozřejmě, pokud by Daniel ztratil pozici ve prospěch Maxe, ihned bychom ho zavolali do boxů, abychom pokryli Rosberga, jehož tlaku by jinak byl vystaven na konci závodu.“

Jakmile byl však Hamilton ze hry venku, situace se změnila. Oba vozy Red Bullu si mohly dojet pro nové pneumatiky a poklidně odkroužit zbytek závodu. „Jezdci měli stejný mód motoru a všechno, mohli spolu dál volně bojovat. Hlavní bylo, aby dovezli plný počet bodů,“ prozradil o finální fázi závodu Horner, podle kterého přišlo rozhodnutí o držení pozic až pár kol před cílem.

Čtěte dále: Red Bull slaví první double v turbo éře, Ricciardo věnoval výhru Bianchimu. Verstappen si stěžuje na Vettela

Diskuse k článku

Napsat komentář