F1 je oficiálně na Twitteru. Míří na YouTube a Facebook

Bernie Ecclestone podléhá tlaku a uvolní F1 více sociálním sítím. Na záběry ze závodů to ale prozatím nevypadá.

Štítky: Bernie Ecclestone FOM Sociální sítě Zveřejněno 12. 12 2014 — Tomáš Richtr

Marketingový šéf F1 Bernie Ecclestone sice modernímu stylu sociálních sítí nerozumí, ale to nebrání tomu, aby se na ně F1 nakonec dostala. Poté, co se sklonila před Twitterem a přijala jeho zázemí, plánuje F1 to samé s platformou YouTube a Facebook.

Ba co víc: oficiální stránky šampionátu F1.com plánují registrovanou sekci pro fanoušky, byť v tuto chvíli není jasné, za jakých podmínek a s jakým obsahem. Přesto se obecně jedná o velký průlom ve využití platforem, které nemá majitel marketingových práv, společnost FOM, sama pod kontrolou.

Ještě v červnu letošního roku Ecclestone fanouškům F1 a sociálních sítí vzkázal, ať na přítomnost většího objemu obsahu v těchto oblastech zapomenou. A to navzdory přesvědčivé analýze, která marketingové povědomí o týmech F1 jednoznačně rozšiřuje. Ostatně to přiznala i manažerka společnosti FOM přes digitální média, Marissa Paceová, při londýnském setkání s novináři, kterému byl přítomen také Ecclestone:

“Na našem oficiálním twitter účtu @F1 registrujeme 80 milionů zhlédnutí od Velké ceny Singapuru,” řekla. Znamená to, že alespoň na jednu položku obsahu od GP Singapuru do konce sezony se podívalo na 80 milionů fanoušků. Jde o číslo, které nepochybně musí ke zdrženlivosti dohnat i Bernieho Ecclestona.

“Na Twitteru [nově] on-line publikujeme grafické údaje závodu, grafy o průběhu závodu [lap chart], údaje z časomíry. Pracujeme na zlepšení naší prezentace, stavíme na zelené louce a rosteme,” řekla Paceová.

Jeden z hlavních důvodů, proč Bernie Ecclestone odmítá využití sociálních sítí je, že se jedná o platformy, které nejsou ve správě FOM. Právě na exkluzivitě obsahu (a prostředků šíření) si Ecclestone vždy zakládal. Ale pod tlakem faktů a nejspíš i vedení majitele komerčních práv, společnosti CVC Capital Partners, musí i on ustoupit síle argumentu. A i když není jasné časování, dá se tušit, že vše běží v přípravě na sezonu 2015.

“Provádíme přestavbu našich oficiálních stránek F1.com. Začali jsme s Twitterem a pokračujeme přes YouTube a nakonec i přes Facebook, jakmile doladíme legislativní záležitosti,” upřesnila Paceová. “Nový web F1.com bude mít i registrovanou sekci pro fanoušky. Tím se všechno integruje dohromady.”

Navzdory velkému průlomu při akceptování silných platforem sociálních sítí se nedá očekávat, že se na nich objeví záběry přímo ze závodů, například formou kratšího sestřihu. Jak ale Ecclestone sám připustil, “rozhovory s jezdci ničemu neublíží” a dodal:

“Lidé mi neustále říkají, že potřebujeme [využít] sociální sítě. Že je to pro nás dobré. Že je to lepší než aspirin. Jelikož mi lidé pořád svírají koule kvůli sociálním sítím, tak jsem se na to podíval. A nenašel jsem nic, než šéfa Mercedesu Tota Wolffa a mou dceru [Tamaru]. A tak jsem si řekl, jak pomůže formuli 1 to, že tam lidé dávají nějaký obsah? Jestli to má fungovat, pak pouze tehdy, aby to lidi donutilo dívat se na televizi. A já si nejsem jist, zda-li to tak funguje. Nejspíš bych se za rok měl podívat na čísla, abych viděl, jak se daří. Ale bude-li se na televizi dívat více lidí, je to kvůli sociálním sítím, nebo jen proto, že se na televizi dívá více lidí?”

 

 

Diskuse k článku

Napsat komentář