Analýza: Mercedes letos předčil na sociálních sítích všechny týmy včetně Ferrari

Podle analýzy spolčenosti Repucom letos zaznamenala formule 1 na sociálních sítích další růst, největší podíl si pro sebe získal Mercedes.

3 Štítky: Mercedes Sociální sítě Zveřejněno 9. 12 2014 — Jan Pastorek

Podle analýzy spolčenosti Repucom letos zaznamenala formule 1 na sociálních sítích další růst, největší podíl si pro sebe získal Mercedes.

Bernie Ecclestone pomalu objevuje potenciál sociálních sítí, ale týmy ho už dávno využívají. Vědí, že díky nim osloví široké spektrum fanoušků.

Fanoušci

Jednou ze zásadních informací z hlediska formule 1 je, že co se týče zmínek o formuli 1 na sociálních sítí, velká většina (84 %) jejich autorů je starší 35 let. Nejde tedy o nemovité dospívající, o které Ecclestone nemá zájem. Na druhé straně nepřekvapí, že většina (65 %) z nich jsou muži.

Autoři příspěvků

fanousci1

V roce 2014 se na sociálních sítích objevilo celkem 39 miliónů příspěvků o formuli 1 s odhadovaným celkovým počtem zobrazení přes osm miliard. 17,5 % příspěvků bylo od lidí z Velké Británie, 12,1 % z USA, 11,5 % z Japonska, 8,2 % ze Španělska, 5,8 % z Brazílie, 3,3 % z Mexika, 2,8 % z Francie, 2,5 % z Itálie a z Německa jen 1,33 %.

Tři procenta všech příspěvků vygeneroval poslední závod v Abú Dhabí. O druhé největší číslo se postaralo Japonsko s nehodou Julesa Bianchiho.

Počet příspěvků na sociálních sítích během jednotlivých GP víkendů

zavody

Týmy

Co se týče stájí, tak jejich úspěch měřil Repucom podle zmínek týmového jména na Twitteru. Nejlépe si vedl Mercedes, kterému patřilo 30 % ze všech tweetů věnovaných týmům, druhé bylo Ferrari (19 %), třetí McLaren (12 %), čtvrtý Lotus (10 %) a pátý Red Bull (8 %).

Mercedes byl navíc nejdiskutovanějším týmem na Twitteru během 16 z 19 letošních Grand Prix, jak ukazuje následující obrázek. Dvakrát to bylo Ferrari (Austrálie a Čína), jednou Williams (Rakousko).

A že se přítomnost na sociálních sítích vyplatí, dokazuje Repucom tím, že například příspěvek Lewise Hamiltona na Facebooku má díky své sledovanosti marketingový přínos v hodnotě 55 tisíc dolarů, tedy zhruba 1,25 miliónu korun.

Pořadí týmů podle zmínkách na Twitteru během jednotlivých GP víkendů

tymy

Formule 1

Ve srovnání s rokem 2013 zaznamenala formule 1 na sociálních sítích významný růst. O týmech bylo o 54 procent více příspěvků, o jezdcích o 36,5 procenta více a o samotné F1 o 11,5 procenta více.

Diskuse k článku

Napsat komentář