Analýza: Odchodem technického šéfa Mercedesu se daly věci do pohybu. Co bude následovat?
Škatulata se začala hýbat – poprvé od oznámení Nika Rosberga, že coby novopečený mistr světa formule 1 se prakticky současně s aktivní kariérou pilota v královně motorsportu i loučí. Na našem webu a na sociálních sítích jsme se vám snažili s určitou mírou pravděpodobnosti nastínit, co se bude dít. Jsou to ale zprávy ze zákulisí. Šeptanda.…
Škatulata se začala hýbat – poprvé od oznámení Nika Rosberga, že coby novopečený mistr světa formule 1 se prakticky současně s aktivní kariérou pilota v královně motorsportu i loučí.
Na našem webu a na sociálních sítích jsme se vám snažili s určitou mírou pravděpodobnosti nastínit, co se bude dít. Jsou to ale zprávy ze zákulisí. Šeptanda. Nezaznělo jediné oficiální slovo. Až dnes. V komplikované mozaice vztahů Mercedesu a Williamsu jsme se pokusili vysvětlit, proč Fin Valtteri Bottas nejspíše nahradí Nika Rosberga u Mercedesu. Ale pouze jen, pokud se vrátí Felipe Massa. A junior Pascal Wehrlein najde útočiště v týmu Sauber.
Valtteri Bottas -》Mercedes
Felipe Massa -》Williams
Pascal Wehrlein -》Sauber
Paddy Lowe -》Williamsna 98 %
— Tomáš Richtr (@TomRichtrF1) 1. ledna 2017
Dnes Mercedes oficiálně potvrdil, že jeho veleúspěšný technický ředitel Paddy Lowe tým opouští. Je to první z řady oficiálních oznámení, která budou následovat.
V jednoduchosti: Nico Rosberg ukončením kariéry pilota F1 svůj tým překvapil. Náhradníky Mercedes má (například Pascala Wehrleina), jsou ale velmi nezkušení. Jiní zkušení piloti k dispozici nejsou. Mercedes dodává týmu Williams motory, a tak je na přáních Mercedesu pragmaticky trochu ‘závislý’. Jenomže Williams nabral čerstvě plnoletého Kanaďana Lance Strolla. A sebrat mu zkušeného Bottase, nahradit jej málo zkušeným Wehrleinem, je ve světle nových pravidel pro rok 2017 velmi nemoudrá volba. Moderní svět je sice o něco šílenější než dříve, ale zkušenost pořád nejde vymodelovat. Musíte si ji dlouho stavět nebo kupovat.
Paddy Lowe byl technickým ředitelem Mercedesu a v zákulisí je znám jako velmi ambiciozní člověk. Samotná role technického ředitele mu nestačí. V Mercedesu ale na víc nedosáhne. Navíc týmy mají s takto zkušenými lidmi dohodnuté konkurenční doložky: pokud takto zkušená osoba chce tým opustit, musí nejprve – třeba rok – nepracovat u konkurence. Samozřejmě bude po tu dobu pobírat dohodnutý plat.
U Williamsu skončila jiná respektovaná osoba, technicky zdatná: Pat Symonds. Williamsu se tedy nějaký velmi kvalitní, technicky zdatný manažer hodí. Ale potřeboval by jej hned. Paddy Lowe bude volný za nějakou neurčitou dobu, ale Mercedes současně chce pilota Williamsu Valtteriho Bottase. To už je sakra prostor pro vyjednávání a zkrácení některých lhůt.
Celý příběh se začíná formovat, byť nevíme, kdy přesně dozná jasných kontur: Paddy Lowe bude potvrzen u Williamsu a ideálně ve stejný den bude oznámeno angažmá Valtteriho Bottase u Mercedesu, setrvání Felipeho Massy u Williamsu a potvrzen vzdělávací tábor Pascala Wehrleina u týmu Sauber. A uznávaný technický ředitel, James Allison, který za divných okolností opustil Ferrari, půjde do Mercedesu.
Chce se mi skoro uzavřít tuto rozvahu sdělením, že výše uvedené není tak důležité jako to, jestli finský introvert Bottas naloží temperamentnímu Hamiltonovi. A to musíme počítat s kluky od Red Bullu.
Čtěte dále: Williams obhajuje Strollovo angažmá jakožto platícího jezdce. Nevidí důvod ke kritice
Diskuse k článku