Co může zachránit Silverstone – jedině nový majitel F1 a britská vláda

Britský Silverstone se potýká s finančními problémy i přesto, že jej každoročně plní davy nadšenců formule 1. Důvodem je zvyšující se poplatek za pořádání závodů, ale i neposkytnutá pomoc ze strany vlády. Ta ale teď spolu s novým vlastníkem F1 může celou kauzu vyřešit. Závod je drahý. Těmito slovy se loni v září vyjádřil prezident British Racing Drivers…

Štítky: John Grant Silverstone Zveřejněno 11. 01 2017 — Josef Nekvinda

Britský Silverstone se potýká s finančními problémy i přesto, že jej každoročně plní davy nadšenců formule 1. Důvodem je zvyšující se poplatek za pořádání závodů, ale i neposkytnutá pomoc ze strany vlády. Ta ale teď spolu s novým vlastníkem F1 může celou kauzu vyřešit.

Závod je drahý. Těmito slovy se loni v září vyjádřil prezident British Racing Drivers Club Derek Warwick, který je vlastníkem okruhu v Silverstone. Od té doby věci nabírají různých směrů. Jednou z možných variant je, že BRDC využije výstupní klauzule ve smlouvě platné až do roku 2026 a ke konci roku 2019 ukončí pořádání závodu F1.

Další možností je, že se o záchranu závodů pokusí někdo z vnějšku. Řeč je v tuto chvíli pochopitelně o změnách v komerční sféře celé formule 1. Pokud by se navíc přidaly i vládní složky, záchrana je na světě. Alespoň podle BRDC. Vědět ale budeme nejpozději v červenci letošního roku. To je totiž poslední termín, do kterého je možné odstoupit od smlouvy.

„Je tu pár věcí, které nám hrají do karet. Nastávající změny ve vlastnictví F1 by mohly být ku prospěchu. Z našeho úhlu pohledu se Liberty Media zdá být sympatické. Musíme dostat ekonomiku do rovnováhy, proto hledáme způsoby a snažíme se mluvit hned s několika stranami,“ uvedl předseda majitele Silverstone John Grant.

Prodej, nebo příspěvky od vlády?

Jak už bylo lehce naťuknuto, pomocnou ruku by Silverstone mohl nabídnout i veřejný sektor. Je ale známo, že britská vláda nadšení z konání závodů formule 1 příliš nesdílí. Podle ní jde o bohatý sport a není jej tedy nutné dotovat. „Máme vcelku přesvědčivé argumenty pro čerpání veřejných peněz, ale taky chápeme, že F1 je vnímána jako bohatý,“ dodává Grant.

A co pak, když nevyjdou ani jednání s vládou o příspěvcích? BRDC s velkou pravděpodobností využije klauzule a od smlouvy odstoupí. Grant ale ujišťuje, že se v průběhu nějaké té absence vedení pokusí nalézt nové, kladné řešení situace. Pokud by i v tom BRDC selhal, v konečném důsledku by mohl nabídnout okruh k prodeji.

Ještě předtím se ale Grant opírá o několik alternativ, které by Silverstone mohly postavit zpět na nohy. Možnost je například pořádání jednoho ze závodů Světového poháru v Rallycrossu v roce 2018. K tomu je ve hře dalších 20 miliónů liber v rámci historického dědictví, kterým Silverstone disponuje. I proto je teď na nějakou dobu prodej odročen, věří Grant.

Čtěte dále: Mercedes potvrdil odchod technického ředitele Paddyho Lowea

Diskuse k článku

Napsat komentář