Střed pole: Lotus dostal pokutu 1 000 eur

Překročení rychlosti v pitlane v podání Pastora Maldonada vyjde Lotus na tisíc eur. Rozhodli tak stewardi po kvalifikaci na GP Itálie 2014.

Štítky: Adrian Sutil Daniil Kvjat Esteban Gutiérrez Force India Jean-Eric Vergne Lotus Nico Hülkenberg Pastor Maldonado Romain Grosjean Sauber Sergio Pérez Toro Rosso Zveřejněno 6. 09 2014 — Zuzana Kulichová

Překročení rychlosti v pitlane v podání Pastora Maldonada vyjde Lotus na tisíc eur. Rozhodli tak stewardi po kvalifikaci na GP Itálie 2014.

Lotus

Oba vozy Lotusu skončily v kvalifikaci na Grand Prix Itálie 2014 už v její první části. Pastor Maldonado vybojoval sedmnácté místo, Romain Grosjean místo osmnácté. Díky penalizaci Daniila Kvjata se však oba na startu do zítřejšího závodu posunou o jednu pozici vpřed.

„Dneska to nebyl zrovna perfektní den,“ řekl Grosjean. „Vždycky jsme věděli, že nám charakteristika tohoto okruhu nebude sedět, navíc jsme měli ráno problémy s chladičem, který jsme během polední pauzy měnili. Chvilku trvalo, než jsme to dokončili, takže jsme do kvalifikace nastoupili kvůli díře v chladiči o něco později.“

„Věděli jsme, že pro nás kvalifikace bude výzvou, obzvlášť pak s naší nedostatečnou rychlostí na rovinkách,“ uvedl Maldonado. „Zítra je závodní den a věci by se měly zlepšit. Pro Monzu jsme zvolili tenké zadní křídlo, za normálních okolností by to mělo znamenat zlepšení tempa jako takového. Zároveň máme i dobrou kontrolu na degradaci pneumatik. Doufejme, že budeme moct v neděli bojovat o lepší pozice.“

Venezuelan byl po skončení kvalifikace obviněn z překročení rychlosti v boxové uličce. Místo předepsané maximální rychlosti jel pilot rychlostí 106,1 km/hod. Tým si za tento prohřešek vysloužil pokutu 1 000 eur.

Toro Rosso

Daniil Kvjat skončil v kvalifikaci na Velkou cenu Itálie 2014 na jedenáctém místě, kvůli penalizaci za použití šestého motoru se však o deset míst na startu do zítřejšího závodu propadne. Jean-Eric Vergne si v kvalifikaci vybojoval třinácté místo, do závodu odstartuje dvanáctý.

„Konec konců jedenácté místo je dobrým kvalifikačním výsledkem,“ míní Kvjat. „Udělal jsem všechno, co bylo v mých silách, ale auto se špatně řídilo, proto bylo těžké dát dohromady jedno kolo. Je škoda, že nebudu startovat z jedenáctého místa, ale z jednadvacátého. Je ale pozitivní, že si s sebou tuhle penalizaci nepovezeme do Singapuru. Za to jsem rád.“

„V O1 jsem zajel dobré kolo, v Q2 pak také, ale bohužel to nestačilo na Q3,“ stěžuje si Vergne. „Vím, že jsem udělal to nejlepší, co jsem mohl, rychleji už jet nešlo. Zatím jsem se tenhle víkend s autem trápil. Myslím, že je to co do ovládání vozu nejnáročnější závodní víkend. Každopádně se na zítřek těšíme.“

Sauber

Piloti Sauberu skončili v kvalifikaci na Grand Prix Itálie 2014 na chvostu Q2. Adrian Sutil si vyjel patnácté místo, Esteban Gutiérrez místo šestnácté. Oba se na startu do závodu posunou o jedno místo vpřed díky penalizaci Daniila Kvjata.

„Byla to solidní kvalifikace, obešla se bez problémů,“ pochvaluje si Sutil. „Po problému, který jsme měli ve třetím volném tréninku, se kvalifikace odehrála zcela bez komplikací. Na jejím začátku byla ovladatelnost auta náročná, pozměnili jsme proto tlak v pneumatikách a aerodynamické nastavení. Vyvážení auta se pak kolo od kola zlepšovalo, ale chvíli to trvalo, než se mi zase jelo dobře.“

„Celkově to byla dobrá kvalifikace, snažili jsme se z auta dostat maximum. Ještě pár desetin by bylo možných, když uvážíme to, že jsem v posledním kole udělal drobnou chybu,“ přiznává Gutiérrez. „Chtěl bych poděkovat všem odpovědným lidem ve Ferrari, protože tvrdě pracovali na tom, aby motor přiblížili ostatním výrobcům. Pracujeme společně jako tým a děláme pokroky.“

Force India

Sergio Pérez se v kvalifikaci na Velkou cenu Itálie 2014 probojoval až do její třetí části, v ní ovšem skončil poslední. Do závodu tedy odstartuje z desátého místa. Čas Nica Hülkenberga stačil dnes jen na příčku čtrnáctou, ovšem penalizace Daniila Kvjata ho v závodě posune o jednu pozici vpřed.

„Tento výsledek nás může těšit,“ jásá Pérez. „Deváté místo bylo možné, zřejmě, cítím ale, že jsme skoro využili svůj maximální potenciál, víc jsme od kvalifikace čekat nemohli. Když se podíváme na naši včerejší rychlost, mělo by být naše tempo dobré. Co se týče strategie, není si moc z čeho vybírat. Myslím, že jsme v solidní pozici pro to, abychom měli zítra silný závod.“

„Moje umístění mohlo být dneska lepší, ale poslední kolo ve druhé části kvalifikace nebylo co do rychlosti dobré,“ přiznal Hülkenberg. „Hlavním problémem byla zácpa na trati, když jsem najížděl do poslední zatáčky zahřívacího kola. To mi opravdu poškodilo přípravu. Všichni se tam štosovali a já jsem musel zpomalit, přišel jsem o teplotu pneumatik a o jejich tlak. Čas už jsem pak nemohl zlepšit.“

Diskuse k článku

Napsat komentář