Tým Haas přiznává: Stavět podruhé za sebou zbrusu nové auto je vysilující

Americká stáj Haas vstupuje do své druhé sezony ve formuli 1. Dalo by se říci, že po křtu ohněm, který pro tým představuje jeho debutový ročník, bude právě ten následující snazší. Podle Haasu to však není tak docela pravda, už kvůli tomu, že pro rok 2017 se výrazně mění technická pravidla a je třeba postavit…

Štítky: Haas Sezona 2017 Zveřejněno 12. 02 2017 — Josef Nekvinda

Americká stáj Haas vstupuje do své druhé sezony ve formuli 1. Dalo by se říci, že po křtu ohněm, který pro tým představuje jeho debutový ročník, bude právě ten následující snazší. Podle Haasu to však není tak docela pravda, už kvůli tomu, že pro rok 2017 se výrazně mění technická pravidla a je třeba postavit zcela nový monopost.

„Je to docela vysilující stavět po dva roky zcela nové auto,“ nechává se slyšet majitel týmu Gene Haas. Jeho stáj pronikla do světa formule 1 teprve loni a k překvapení všech si vedla velmi dobře. Však považte sami – během prvních čtyř závodů zaznamenala díky Romainu Grosjeanovi zisk 22 bodů, přičemž maximem bylo páté místo z Bahrajnu. Jak však sezona pokračovala, přicházely problémy. Ještě několikrát se však týmu podařilo dostat se na bodované pozice.

Letos se však týmy musejí vyrovnávat se změnou technických regulí, které budou mít za následek zcela odlišný vzhled závodních vozů. Nová pravidla s sebou přinesou nová aerodynamická řešení. V úvodní fázi sezony bude rovněž probíhat velká vývojová bitva mezi jednotlivými týmy s tím, jak se konstruktéři budou snažit rozvinout nové nápady či dohnat případný nepovedený začátek. To může stejně tak přinést změnu v rozložení sil.

„Teď to bude úplně o něčem jiném, protože specifikace 2017 bude podobné tomu pro sezonu 2018. V loňském roce při vývoji neměly vozy pro rok 2016 a 2017 vůbec nic společného, takže jsme je museli rozdělit, protože obě auta stála na úplně jiném základu. Vše, co uděláme na letošním autě, bude použitelné také pro rok 2018. Bude to proto kontinuální vývoj,“ uvádí šéf týmu Günther Steiner. „Ještě nemáme plány, kdy začneme s vývojem auta pro sezonu 2018, protože chceme nejdříve vidět, kde budeme s tím letošním, což je hodně důležité a na rozhodnutí je tedy ještě příliš brzy.“

Ohledně budoucího ročníku panuje spousta nejistot. Jednou z nich je, jak už bylo zmíněno, jak bude vypadat výkonnost jednotlivých týmů. Mohlo by se zdát, že podmínky budou pro všechny zúčastněné strany stejné. „Je to padesát na padesát. Každá výzva bude příležitostí. Ostatní ale dostali stejnou šanci postavit nové auto. Je to docela vysilující stavět po dva roky zcela nové auto. Nekomentoval bych to, jak jsme na tom, zda to pro nás vypadá dobře nebo špatně, dokud neuvidíme auta v Barceloně nebo při prvním závodě v Austrálii. To, co vám lidé říkají, neznamená vůbec nic. Všichni jsme na stejné lodi.“

A co na to majitel stáje Gene Haas? Ten věří v potenciál týmu posunout se výsledkovou listinou výše. Sázet přitom bude na silná partnerství. „Skrze náš obchodní model můžeme fungovat efektivněji, proto, pokud se nám to podaří udělat o něco málo lépe, můžeme poskočit o jednu až dvě pozice. Jsme v silném spojení s mnoha našimi dodavateli, takže to by nám to mělo usnadnit. Bude to stejně náročné jako loni, ale se zkušenostmi, které máme, bychom se měli o něco zlepšit,“ komentuje.

Čtěte dále: Speciál: Jaký vliv mohou mít změny v pravidlech na dominanci Mercedesu? Jestli vůbec?

Diskuse k článku

Napsat komentář