Monza zrychlí. Z okruhu zmizí úvodní šikana i asfalt v únikové zóně Parabolicy
Pokud se Monza dočká nové smlouvy a závodit se na ní bude i v příštím roce, dojde ke zrychlení zhruba o jednu vteřinu. Rozsáhlé úpravy srazí časy až na hranici minuty a jednadvaceti sekund. Zatím se ale stále pohybujeme ve sféře alternativního scénáře „co by kdyby“, neboť jednání mezi italským autoklubem (ACI) a Berniem Ecclestonem stále…
Pokud se Monza dočká nové smlouvy a závodit se na ní bude i v příštím roce, dojde ke zrychlení zhruba o jednu vteřinu. Rozsáhlé úpravy srazí časy až na hranici minuty a jednadvaceti sekund.
Zatím se ale stále pohybujeme ve sféře alternativního scénáře „co by kdyby“, neboť jednání mezi italským autoklubem (ACI) a Berniem Ecclestonem stále pokračují. Již minulý víkend v Monaku si přesto nejvlivnější muž F1 a prezident ACI údajně stihli potřást rukama. Podle Sky Italia na znamení dojednané smlouvy na období 2017-2020, přičemž nyní na řadu přichází období ladění detailů dohody.
Pokud tedy Monza setrvá v kalendáři formule 1, znamená to, že se dočká několika změn, které už tak svižný okruh ještě zrychlí. Úpravy počítají s odstraněním šikany Rettifilo hned v úvodu kola, jíž nahradí přímý úsek trati, který dále bude klasicky navazovat na zatáčku Curva Grande. Ovšem taktéž notně revidovanou. Tyto změny mají přinést zrychlení o více jak dvě sekundy, přičemž při vytváření bezpečnostních zón se počítalo se snížením časů až o pět sekund.
V důsledku těchto změn naroste délka pit lane na 1,4 km a namísto úvodní šikany se posunou i tribuny. Ostatní úseky zůstanou bez změn pouze s drobnými úpravami únikových zón. Například z výjezdu zatáčky Parabolica zmizí asfalt, který znovu nahradí kačírek.
Čtěte dále: Okruh v Baku si prošel zatěžkávacím testem. Prohnal se po něm vůz GP3
Diskuse k článku