Okruh v Baku si prošel zatěžkávacím testem. Prohnal se po něm vůz GP3

Jediná letošní nová trať v kalendáři si odbyla svoji předpremiéru – ulice hlavního města Ázerbajdžánu, kde se brzy budou prohánět vozy F1, si jako první závodník vyzkoušel Gulhuseyn Abdullayev, a to s monopostem GP3. Už jen devatenáct dní zbývá do startu premiérové Grand Prix, která se bude konat v hlavním městě Ázerbajdžánu, Baku, a která se pojede pod…

5 Štítky: Baku GP Ázerbájdžánu Zveřejněno 31. 05 2016 — Lukáš Štěrovský

Jediná letošní nová trať v kalendáři si odbyla svoji předpremiéru – ulice hlavního města Ázerbajdžánu, kde se brzy budou prohánět vozy F1, si jako první závodník vyzkoušel Gulhuseyn Abdullayev, a to s monopostem GP3.

Už jen devatenáct dní zbývá do startu premiérové Grand Prix, která se bude konat v hlavním městě Ázerbajdžánu, Baku, a která se pojede pod hlavičkou Velké ceny Evropy. Okruh samotný podle prohlášení jezdců i expertů bude pořádnou výzvou – chybět nebudou vysoké rychlosti, ale ani pomalé a proklatě úzké zatáčky lemované svodidly.

Zatáček bude na více než šest kilometrů dlouhém okruhu celkem dvacet. Trať, o jejíž design se postaral Herman Tilke, protíná i historické centrum města. Jak se na ní ale bude jezdit? Až do teď mohli všichni jen spekulovat.

To už však neplatí. Devatenáctiletý Ázerbajdžánec Gulhuseyn Abdullayev, který jezdí ve formuli 3, totiž dostal jedinečnou příležitost k otestování okruhu. Pomocníkem se mu stal monopost GP3. A jaké byly závodníkovy dojmy z chystané novinky?

„Trať sestává z kombinace pomalých i rychlých zatáček. Obecně je její rozvržení unikátní. Oproti ostatním městským okruhům je trať v Baku dostatečně široká. Zatáčky 8 až 10 byly hodně zajímavé. Věřím, že během závodů budeme svědky dechberoucích momentů právě v tomto místě.

Projet jimi ve skutečnosti není nic lehkého. Trať byla volná a nevyžadovala z mojí strany nic velkého, ale během závodu se spoustou vozů a uhýbajících se jezdců se bude jednat o skutečnou výzvu. Jízda se mi hodně líbila,“ pochvaloval si Abdullayev, který tak potvrdil předcházející slova Fernanda Alonsa či Charlieho Whitinga.

Čtěte dále: Nová trať v Baku? Chrám rychlosti, ale i strašák v podobě zatáčky číslo osm

I podle tamního jezdce bude sekce za osmou zatáčkou největší výzvou

I podle tamního jezdce bude sekce za osmou zatáčkou největší výzvou

Foto: bakucitycircuit.com

Diskuse k článku

Napsat komentář