Tlaky v pneumatikách nedají FIA ani Pirelli spát. Stoprocentní způsob jejich měření ale není

Mezinárodní automobilová federace přiznala, že teprve vyvíjí nové procedury pro měření tlaku, nicméně jejich nasazení v ostrém režimu ještě chvíli potrvá. Minimální tlaky v pneumatikách je přitom téma, které v poslední době zaměstnává jak týmy a Pirelli, tak i samotnou Mezinárodní automobilovou federaci. Už před Velkou cenou Monaka se totiž objevilo podezření, že některé týmy…

Štítky: FIA Pirelli Pneumatiky Zveřejněno 16. 06 2016 — GPF1.cz

Mezinárodní automobilová federace přiznala, že teprve vyvíjí nové procedury pro měření tlaku, nicméně jejich nasazení v ostrém režimu ještě chvíli potrvá. Minimální tlaky v pneumatikách je přitom téma, které v poslední době zaměstnává jak týmy a Pirelli, tak i samotnou Mezinárodní automobilovou federaci.

Už před Velkou cenou Monaka se totiž objevilo podezření, že některé týmy našly skulinku v pravidlech a své pneumatiky tlakují na nižší hodnoty, než by podle předpisů měly. Mezinárodní automobilová federace tak všechny stáje požádala, aby si zaznamenávaly data o tlacích v pneumatikách a poté je předložily ke kontrole. FIA tak získá dobrý přehled o tom, co se s pneumatikou děje, když vůz opustí boxové stání.

I když se objevily zvěsti o tom, že FIA vymyslela nový systém pro kontrolu tlaků v pneumatikách a je schopna ho zavést bez jakýchkoli odkladů, závodní ředitel Charlie Whiting nyní objasnil, že něco takového bude ještě chvíli trvat: „Všechny podobné plány nebo další akce jsou stále v raných fázích. Jsme teprve na cestě změny současných procedur.

Baku #bakucitycircuit #pirelli

Fotka zveřejněná uživatelem MonnySF (@monnysae),

Data zaznamenaná ve Velké ceně Monaka se až nyní začínají vyhodnocovat. Náš výzkumný program se tedy teprve začal vyvíjet, takže je teď ještě příliš brzo na to se ptát, jestli naše obavy (že některý tým podvádí s tlaky v pneumatikách) byly potvrzeny,“ vysvětlil Whiting.

Přestože se Mezinárodní automobilová federace vyjádřila ve smyslu, že není nutné náhle měnit všechny procedury, Pirelli s ní nesouhlasí. Paul Hembery v Kanadě řekl, že doufá v rychlou změnu metod měření tlaků v pneumatikách. Podle jeho názoru by se pneumatiky mohly měřit ještě před tím, než budou nasazeny na vůz. „V současnosti to prošetřujeme. Narazili jsme na pár oblastí, které jsou pro nás trochu neznámé, takže doufáme v objasnění situace v průběhu příštího týdne.

Pro výrobce pneumatik se jedná o klíčovou oblast. Musíte vědět, co se s tlaky děje v reálných podmínkách. Tyto data musíme obdržet již tento rok. Můžeme tím zastavit všechny zbytečné investice, které lidi podnikají, aby našli optimální situaci. Nechceme, aby na tom lidé utráceli své peníze,“ uzavřel šéf sportovní divize Pirelli.

Čtěte dále: Začaly přípravné testy Pirelli na sezonu 2017

Pirelli se předepsanými hodnotami tlaků snaží zamezit nesprávnému používání pneumatik, které by mohlo mít fatální následky

Pirelli se předepsanými hodnotami tlaků snaží zamezit nesprávnému používání pneumatik, které by mohlo mít fatální následky

Text: Dominik Lob

Diskuse k článku

Napsat komentář